Regler för dragrodd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regler för dragrodd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Skall försöka återgå till topic.....

Dragrodd med åror och ett spö är ju bara idioti att inte tillåta.

Ang. dyra supermoderna 8 hästar 4-takt, så beror det ju på hur stor och tung båt man har. Är inte säkert att det dra mindre bensin än om du hade kört med huvudmotorn (förutsatt att den är 4-takt). Transporten ut till trollingområdet kanske fortfarande sker mha en 2-taktare ?

Självklart kan man fortsätta hur långt som helst och mena att alla borde cykla och bo i en stuga utan el o vatten..... det är inte dit jag vill komma.

Men alla som vistas vid östersjön och ser hur jävla illa det är med vattenmiljön borde ju bry sig. Fortsätter vi så finns snart ingen fisk att trolla efter.

Att som sportfiskare få stopp på lastbilstransporter mm känns rätt så svårt. Dock kan vi som sysslar med denna underbara hobby iaf försöka utöva den på ett så miljövänligt sätt som möjligt. Det är ju endå miljön som är förutsättningen för vår hobby.

Att inte förbruka en massa bensin i onödan är väl ett steg i rätt riktning.

Fisken som trollas efter går ju att fånga utan att använda motorn till hjälp.

Sorry Niklas! Detta var mitt sista oftopic meddelande.

Och för att knyta ihop det. Dragrodd ok, trolling ej ok.....

/Danne

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne Johansson Visa inlägg
      Skall försöka återgå till topic.....

Dragrodd med åror och ett spö är ju bara idioti att inte tillåta.

Ang. dyra supermoderna 8 hästar 4-takt, så beror det ju på hur stor och tung båt man har. Är inte säkert att det dra mindre bensin än om du hade kört med huvudmotorn (förutsatt att den är 4-takt). Transporten ut till trollingområdet kanske fortfarande sker mha en 2-taktare ?

Självklart kan man fortsätta hur långt som helst och mena att alla borde cykla och bo i en stuga utan el o vatten..... det är inte dit jag vill komma.

Men alla som vistas vid östersjön och ser hur jävla illa det är med vattenmiljön borde ju bry sig. Fortsätter vi så finns snart ingen fisk att trolla efter.

Att som sportfiskare få stopp på lastbilstransporter mm känns rätt så svårt. Dock kan vi som sysslar med denna underbara hobby iaf försöka utöva den på ett så miljövänligt sätt som möjligt. Det är ju endå miljön som är förutsättningen för vår hobby.

Att inte förbruka en massa bensin i onödan är väl ett steg i rätt riktning.

Fisken som trollas efter går ju att fånga utan att använda motorn till hjälp.

Sorry Niklas! Detta var mitt sista oftopic meddelande.

Och för att knyta ihop det. Dragrodd ok, trolling ej ok.....

/Danne
      Sorry igen Niklas i Norge Danne det märkliga med ditt resonemang är att du lägger ribban för miljösvineri där det passar DEJ och DITT FISKE att du sen tycker trolling är latmansfiske industrifiske båtarna ser ut som piggsvin osv osv bla bla jag har hört allt tro mej det är din åsikt den respekterar jag men du bör även respektera att andra har sina åsikter!
      Detta är mitt sista inlägg Niklas lovar men killen är en trångsynt i---t
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Bögit å gnälla på andras fiske... framförallt ditt dragrodd..
        Slå karln..
        [...Jag har inga fönster, men ser ut som FAN ändå...]

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
          Sorry igen Niklas i Norge Danne det märkliga med ditt resonemang är att du lägger ribban för miljösvineri där det passar DEJ och DITT FISKE att du sen tycker trolling är latmansfiske industrifiske båtarna ser ut som piggsvin osv osv bla bla jag har hört allt tro mej det är din åsikt den respekterar jag men du bör även respektera att andra har sina åsikter!
          Detta är mitt sista inlägg Niklas lovar men killen är en trångsynt i---t
          Mår du bra eller? Att kalla någon för en trångsynt i---t vittnar väl mer om dig som person än mig......

Man måste väl kunna ha en vanlig diskusion, trodde forumet var till för sådant!

När har jag sagt att "trolling är latmansfiske, industrifiske, båtarna ser ut som piggsvin osv osv bla bla"? Det jag har sagt är att jag fårstår tjusningen med Trollingfiske, men du kanske inte läst alla inlägg!

Det jag har emot Trollingfiske är miljöpåverkan, inget annat.

Sorry Niklas, men jag var bara tvungen att svara!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Henke E, 2022-06-23, 19:30
          14 svar
          1 568 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg gabbu
          av gabbu