Torsk catch n realese på djupt vatten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Torsk catch n realese på djupt vatten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Torsk catch n realese på djupt vatten?

God dag, ska ut till norska rännan till helgen för lite fiske efter i första hand grov sej, men oxå torsk och frågan är om det går att släppa tillbaka en stor torsk som pumpats upp från +200m utan att den bara flyter på ytan? Jag har inte någon erfarenhet av sånt djupvattensfiske men har sett olika system som tex en tyngd som drar ner fisken till djupet igen lr att punktera fisken så gasen släpps ut? Annars är ju torsk gott men jag behöver och vill inte ta upp allt jag får om det går att realesa dom/ mvh

Ursprungligen postat av Junk0ne Visa inlägg
    God dag, ska ut till norska rännan till helgen för lite fiske efter i första hand grov sej, men oxå torsk och frågan är om det går att släppa tillbaka en stor torsk som pumpats upp från +200m utan att den bara flyter på ytan? Jag har inte någon erfarenhet av sånt djupvattensfiske men har sett olika system som tex en tyngd som drar ner fisken till djupet igen lr att punktera fisken så gasen släpps ut? Annars är ju torsk gott men jag behöver och vill inte ta upp allt jag får om det går att realesa dom/ mvh
    Det går oftast bra att släppa ner torskarter igen om man tar det lugnt och tar upp dom långsamt så dom hinner tömma simblåsan. Visst tappar man kanske en o annan om man släpper trycket på fisken då och då på vägen upp men om den ändå ska släppas får man ta den smällen liksom. Är det djupt kanske både du och torsken kan ha nytta av en paus på vägen upp?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av hnkm, 2024-07-23, 07:52
    11 svar
    505 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg byggarn
    av byggarn