Ursprungligen postat av Jester Burk II
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bottenmete efter lake under höst/tidig vinter
Collapse
X
-
Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
-
Ursprungligen postat av Numse Visa inläggTacksam för den infon! då slipper jag stanna uppe hela natten. Sjön jag fiskar i har ett maxdjup på drygt 50 meter. Vet inte i vilket vatten du fiskar i, men på vilket djup tror du de står så här års? Går de upp till 15-20 meter tro, eller är det bara tätt inpå leken?
Kommentera
-
Nej dags för skärpning. Måste få till minst ett pass under kommande vecka.http://enamatorfiskare.blogspot.se
Instagram enamatorfiskare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Koji_Kondo Visa inläggNej dags för skärpning. Måste få till minst ett pass under kommande vecka.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggluuugn...laksäsongen har ju knappt börjat...om ens det....
Kommentera
-
Då var det bestämt. Kör ett pass torsdag, ett på fredag och eventuellt ett på lördag.http://enamatorfiskare.blogspot.se
Instagram enamatorfiskare
Kommentera
-
Kom precis hem från mitt första lekpass ever. Blankt tyvärr. Ankrade upp och körde bottenmete med fyra spön (sill) och statiskt vertikal (jigg med sillbit). Fiskade från tre till nästan halv sju. Hade tre runs.. eller.. släp? Inte direkt karprusningar om man säger så.. krokade inget tyvärr. Omöjligt att veta när man ska göra mothugg när betet släpas iväg sakta.
Kommentera
-
använde du hela sill eller sillbiter vid bottenmetet? Jag skulle rekommendera sillbiter. Jag brukar låta gå 4-5 sekunder från när jag känner det är napp tills jag gör mothugg (jag fiskar bara med ett spö och därför håller jag i det). Men det är tidsfråga då har du din första. Jag bommade mig själv på mina första lakpass förre året
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Koji_Kondo Visa inläggDå var det bestämt. Kör ett pass torsdag, ett på fredag och eventuellt ett på lördag.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Fick upp denna när jag var ute och fiskade harr i älven. Osäker på om det var en...1 Foto-
Kanal: Våra svenska fiskar
2024-09-08, 19:18 -
-
av hnkmVi får en hel del av denna lilla gynnare när vi metar med mask i Norrländsk älv. Trodde först det var...1 Foto
-
2024-07-23, 07:52 -
-
Svar till Stäm eller benlöja?av hnkmTack för alla svar! Nu är det dags för nästa lilla gynnare, här gissar jag på Id eller Stäm. Uppehåller...1 Foto
-
2024-07-28, 06:21 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Henke E, 2022-06-23, 19:30
|
14 svar
1 567 visningar
0 gillar