blue fox är också en favorit När jag jiggar med curly tail låter jag den sjunka till botten och göra lite små ryckningar och veva in då och då, har inte vart lika lyckat som spinnare men definitivt kul.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Abborre på våren?
Collapse
X
-
Kör själv med Carolina rigg och Keitech 3" Shad Impact (färg electric shad) eller Reins 3" Ring Shrimps (green pumpkin och motoroil redflake)haft bra fiske med denna metod, lätt att leta upp heta fläckar på botten utan att fastna hela tiden och när man hittar fläckarna kan man hålla sig kvar rätt länge, sänken kan man göra själv av päronsänken som har genomgående tråd/ögla bara att klippa av tråden och skaka ut resterna (biltemas funkar bra) det blir billigare än dom tungstens bulletweights som oftast finns att köpa i butiker och det funkar nästan lika bra det är lite lättare att känna bottentyp med tungsten men jag kör själv mest med blysänken!
Tillägg: det är älvfiske som gäller för mig just nuSenast ändrad av Kipp; 2014-04-09, 12:06.Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kipp Visa inläggKör själv med Carolina rigg och Keitech 3" Shad Impact (färg electric shad) eller Reins 3" Ring Shrimps (green pumpkin och motoroil redflake)haft bra fiske med denna metod, lätt att leta upp heta fläckar på botten utan att fastna hela tiden och när man hittar fläckarna kan man hålla sig kvar rätt länge, sänken kan man göra själv av päronsänken som har genomgående tråd/ögla bara att klippa av tråden och skaka ut resterna (biltemas funkar bra) det blir billigare än dom tungstens bulletweights som oftast finns att köpa i butiker och det funkar nästan lika bra det är lite lättare att känna bottentyp med tungsten men jag kör själv mest med blysänken!
Tillägg: det är älvfiske som gäller för mig just nuTeam Nero Fishing
http://nerofiske.blogspot.se/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lideri Visa inläggHade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kipp Visa inläggJapp där har du dom, om du ska testa så gör inte för lång tafs mellan lekare krok mellan 20-30cm brukar vara lagom.Team Nero Fishing
http://nerofiske.blogspot.se/
Kommentera
-
Man kan nog fästa en wobbler om man vill, men vitsen med en offset krok och ett valfritt mjukbete är du att du får ett tackel som är nästan fritt från bottennapp och skräp och tack vare det kan man dröja sig kvar länge på heta platser samt hitta fläckar med hårdare botten eller skiftande struktur vilket brukar kunna hålla fisk
Tycker absolut att man ska ge denna metod ett försök för abborre, håller själv även på att leta prylar som ska passa för gädda vore fint att kunna fresta dom på ställen man annars fastnar på eller fiskar förbi för snabbt!Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanen Visa inläggSoldat, precis sånt fiske är min melodi. Rätt sorts jiggar och rätt viktade skallar. Fiskar just för tillfället i ett sånt vatten du nämner.
Plockar både gös, gädda och borre precis efter islossning.
Jiggarnas jiggstjärt måste röra sig vid minsta lätta inspinning. Och inte för tung skalle heller. Runt 7-8 gram är lagom i så grund pöl som du har.
Köpte bra jiggkroppar på mässan. Jag angav här på fiskesnack vad dom hette och var du köper dom.
Sen ska du tänka logiskt var det är nära för lek. Steniga grundområden på sydsidor eller där du kan se att vattnet är som varmast.
Jag fiskar runt både en grynna, stenig udde, och andra platser med sten på botten.
Det verkar dock som att vattnet är riktigt högt i båda pölarna just nu.
/RickardLive long and skitfiske på er!
Kommentera
-
Tror inte jag skrev hur du skulle fiska hem riggen, men det är en enkel historia ryck och knyck i små doser har funkat bäst för mig, som jag ser det är det en sökar-rigg för att hitta fisk och het bottenstruktur, det går utmärkt att fiska hem den som vid vanligt jiggfiske eller bara släpa hem den med ständig bottenkontakt.Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!
Kommentera
-
Jag ska ut i helgen och jaga den randiga riddaren. Det jag undrar mest över är vart abborren leker och vart jag hittar den nu? I vattnet jag fiskar är en näringsrik sjö. Ganska liten med många öar och vikar. I ena änden rinner en större å igenom sjön den liksom "snuddar" sjön. Den finns inga större djup direkt. Någon mindre djuphåla på 7m i en lagun med små inlopp till. Det går/har gått grov abborre i sjön på över 2kg. Vart hittar jag dom?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Fick upp denna när jag var ute och fiskade harr i älven. Osäker på om det var en...1 Foto-
Kanal: Våra svenska fiskar
2024-09-08, 19:18 -
-
av hnkmVi får en hel del av denna lilla gynnare när vi metar med mask i Norrländsk älv. Trodde först det var...1 Foto
-
2024-07-23, 07:52 -
-
Svar till Stäm eller benlöja?av hnkmTack för alla svar! Nu är det dags för nästa lilla gynnare, här gissar jag på Id eller Stäm. Uppehåller...1 Foto
-
2024-07-28, 06:21 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av hnkm, 2024-07-23, 07:52
|
11 svar
494 visningar
0 gillar