Vad menas med riktigt tidiga morgnar?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gösfiske, vad gör vi för fel?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inläggprovat att sjunga för dom?
dom hugger mycket bättre om man sjunger för dom.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Hej trådställaren, läs noga Firehands inlägg, erfarenhet är det, de är inte omöjliga på något vis, tro mej men överdriv inte nattfisket dåligt ljus osv, stämmer inte alls iaf inte fram till nu i år...., du är inte på rätt plats och troligen kör du inte rätt grejor så enkelt är det, det är mycket gott om gös i Mälaren lovar dock största mängden är uppväxande och släpps direkt men ett och annat guldkorn finns, lovarI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggUnderskatta ej heller fiske i dagsljus, även soligt, tro mej, i år har detta varit väsentligt bättre...
Någon gång i livet ska jag förhoppningsvis få chansen att sitta bredvid dig och trolla Gös i dagsljus..... kanske i din egen båt.
Memories: Hittills har bara lyckats fånga Stor Gös i fullt dagsljus och strålande solsken på jigfiske med vita och gula jiggar och vid spinnfiske med stora wobbler. Då har de givande Gösfångstplatserna varit på Västerfjärden runt dubbelgrynnan, 3,7-an och 2,2:an eller Sadeln utanför Grovstanäs och i många grynnområden runt hela Mörkö i Trosa skärgård...med eller utan Johan Abelsson.... Jag undrar om det inte var en dimmig och duggregnig dag den 16:e november 1979 Abel och jag träffade dig utanför Ornö eller Utö....
I Mälaren har mitt givande trollingfiske efter Gös nästan alltid skett i samband med timmarna runt solnedgång eller soluppgång.... eller i riktigt busväder, dvs regniga, blåsiga dagar....
I´ll save the Big Walleyes for you my friend!
Old Firehand
Senast ändrad av Old Firehand; 2013-08-26, 19:34.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej Tam-Tam;
Någon gång i livet ska jag förhoppningsvis få chansen att sitta bredvid dig och trolla Gös i dagsljus..... kanske i din egen båt.
Memories: Hittills har bara lyckats fånga Stor Gös i fullt dagsljus och strålande solsken på jigfiske med vita och gula jiggar och vid spinnfiske med stora wobbler. Då har de givande Gösfångstplatserna varit på Västerfjärden runt dubbelgrynnan, 3,7-an och 2,2:an eller Sadeln utanför Grovstanäs och i många grynnområden runt hela Mörkö i Trosa skärgård...med eller utan Johan Abelsson.... Jag undrar om det inte var en dimmig och duggregnig dag den 16:e november 1979 Abel och jag träffade dig utanför Ornö eller Utö....
I Mälaren har mitt givande trollingfiske efter Gös nästan alltid skett i samband med timmarna runt solnedgång eller soluppgång.... eller i riktigt busväder, dvs regniga, blåsiga dagar....
I´ll save the Big Walleyes for you my friend!
Old Firehand
www.trumman.com
4,7 duger det? fullt dagsljus skulle tippa runt 2 tiden på eftermiddagen inte länge sedan (Mälaren) den var inget undantag men störst.Senast ändrad av TAMTAM; 2013-08-27, 17:05.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Pajkulan Visa inläggOld Firehand// Så med tidiga morgnar som du skrev i ditt tidigare inlägg menar du soluppgången?
Tidiga morgnar timmen före och i samband med soluppgången hugger Gösen bra i klara vatten. I grumliga vatten som Ekoln behöver Gösen ofta solstrålarnas hjälp för att rikta huggen....
I´ll save the Big Walleyes for you!
Old Firehand
Kommentera
-
Åkte ut idag ca. 15.00 och testade fan allt fram till 00.30
Dropshot, trolling både med motor och även rodde, djupgående, mellan djupt, ytgående osv. Fick inte ett skit!
Var på en plats där jag plockade min senaste gös på 2,2kg, stod där 2h, jiggade, dropshotade, trollade runt det grundet osv. zigzag:ade men inte ett skit fick man.
Det enda positiva var att det var helt stilla på ytan, stjärnklart och när man kollade från Stäkets hållet bort mot Väsby fick man skåda norrsken under trollingsturen
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Fick upp denna när jag var ute och fiskade harr i älven. Osäker på om det var en...1 Foto-
Kanal: Våra svenska fiskar
2024-09-08, 19:18 -
-
av hnkmVi får en hel del av denna lilla gynnare när vi metar med mask i Norrländsk älv. Trodde först det var...1 Foto
-
2024-07-23, 07:52 -
-
Svar till Stäm eller benlöja?av hnkmTack för alla svar! Nu är det dags för nästa lilla gynnare, här gissar jag på Id eller Stäm. Uppehåller...1 Foto
-
2024-07-28, 06:21 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Henke E, 2022-06-23, 19:30
|
14 svar
1 566 visningar
0 gillar