Rio Ebro? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rio Ebro?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rio Ebro?

Hej!

Jag sitter och funderar på vart man skulle tänkas åka på fiskeresa till sommaren och just nu känns Ebro ganska lockande. Jag har kikat runt lite på nätet och även varit i kontakt med ett par företag, men jag skulle gärna vilja ha lite tips från folk som har varit nere!

Jag är framförallt intresserad av malarna, även om jag gärna passar på att fånga ett par karpar när man ändå är där. Om det skulle bli så att vi stannar längre än en vecka (10 eller 14 dagar) skulle jag även vilja testa på någon dags fiske efter gös eller bass.

Jag skulle helst vilja hitta ett företag med god service, som vet vad dem gör och som kör så heltäckande paket som möjligt. Heltids-guidning skulle jag helst bara vilja ha ett par dagar i början för att sedan, när man förhoppningsvis har börjat förstå sig på fisket, försöka klara av det på egen hand.

Tacksam för alla tips och rekommendationer jag kan få!

Kommentera

välj inte bavarian guiding service.För att få bra med mal så bör du välja att fiska i den övre delen av floden ovanför mequinenza kallas för upper lake.Fiskar du i byn så kommer du inte få många men den de du får har högre medelvikt.Black bass har du bara i upper lake för vattenkvaliten är för dålig nere i byn.Jag var där i somras.Vill du ha mer info kan du pma mig

Kommentera

Tack så mycket för svaren!

Kommentera

Mal har du i hela systemet D ébre. Från Riba roja och upp till Meguinenza fångas det störst exemplaren på bojsystem, inte med pellets som är vanligast i Caspel "upper lake" som crotalu81 kallar det. Bass och gös har du i hela d´ebre och i Caspel! Jag har varit i Ebro flertalet tillfällen och har kompisar som driver fiskecamper och har guidning på Mal, carp, bass och gös. De har varit verksamma i området i över 30år och är det fortfarande. Om du vill veta mer skicka ett pm så ger jag dig mitt nummer så kan du slå en pling!

Mvh Mathias

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
          9 svar
          1 469 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Alman
          av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
          6 svar
          1 464 visningar