Fiske i thailand tips - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i thailand tips

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i thailand tips

Skulle vara glad för tips på bra fiske i thailand.
    jag ska luffa runt i thailand i 3veckor och tänkte lägga några dagar på fiske.
    någon som har några bra erfarabheter på bra vatten/guidning?
    vill både fiska big game och karp. är öppen på förslag över hela thailand.
    Tackar så mycket på förhand

Var på Koh Samet i våras och hade bokat in en dags fiske på havet tyvärr så blåste den bort. Bokade med samet tours som verkade mkt seriösa. Kom dock ut med samma företag på bläckfisk fiske vilket var en ny upplevelse. Tog en stund innan jag riktigt kom på tekniken men sen så gick det bra. Fick mest på den turen.
    I näst kast så .....

Kommentera

Har varit i Thailand många gånger, det där med big game från båtar skall du nog skita i, för det mesta får dom nästan ingenting och skulle det komma upp blir det ändå inte stort.
      Samtidigt är det den inhemska personalen som lägger beslag på fisken,jag tycker det är alldeles för dyrt för ingenting, men det finns en del kul dammar och sådant runt turist-orterna och i Bangkok som har ruggigt stora fiskar, dom hyr även ut fiske-prylar så du slipper släpa på det.

Tänk på att dom inte har allemansrätt och du är turist så gå inte på något utan det finns statlig kontroll och fixerade priser på papper annars kan det bli riktigt dyrt för dig.

Thailändare fiskar för mat inte för skoj-skull som vi så spö-fiske på vårt sätt är en turist-grej och den sortens fiske finns runt turist-orterna.

Du skulle kanske kunna fråga en thai hur man fiskar med bilbatteri har aldrig kommit på hur dom gör men det funkar....

Kommentera

Jag har fiskat i Sawai Lake i Phuket, Bungsam Lan i Bangkok och Gillhams Fishing resort i Krabi. Fisket i Phuket och Bangkok handlar mest om kvantitet. Man får mkt fisk mellan 5- 20 kg. I Gillhams är det kvalité, det kan vara svårfiskat men det simmar riktiga monster i den sjön, upp till 200 kg. Själv fångade jag en på 85 kg. Så jag rekommenderar verkligen Gillhams , ska själv dit i tre dagar i februari. Här har du länkar till ställena.

Experience Fishing In Thailand at Gillhams Fishing Resorts, Located in Krabi, Southern Thailand. The Resort Holds 16 Attainable World Records and 48 Different Species to Over 400lb!
        www.amofishing.blogspot.com

Kommentera

vi var ut på en dagstur från phuket och fick både blue och blackmarlin upp till 75 kilo sen fanns det mängder med gulfenad tonfisk mellan 3-10kilo och några segelfiskar som vi såg men inte lyckades kroka. Vi hade kanske tur som lyckades hitta seriösa fiskeguider, men de finns och fisk finns det vet jag. Fråga runt lite i hamnen vid Phukettown( Huvudstan) och kolla så de har bra utrustning. Vid turiststäderna lär du bli blåst av småglin som vill tjäna lätta pengar

Kommentera

VAr ute med en guide för ett par år sen, med utgång från Phuket. Var riktigt bra fiske faktiskt, en hel del tonfisk och några andra märkliga sorter som jag inte har en susning om vad det var för nått, men gott om fisk gav det. Jag tror att du kommer få mycket fisk oavsett vart du utgår ifrån. Men som föregående talar säger, kolla gärna in utrustning och så innan du ger dig ut, oftast ligger ju dom flesta med sina båtar i hamnen i Phukettown, så man kan gå ner och kolla in farkosterna och snacka med dom direkt. Dock bokade vi via resebolaget har jag för mig, brukar ju faktiskt vara ett säkert kort

Kommentera

Vet inte om du redan fixat flygbiljetten till Thailand, men jag råkade se att det just nu fanns sista minuten-resor runt 3000 spänn på jämförelsesajten Reseguiden.se, billigare blir nog svårt att komma undan.... Fast jag tror att du får vara snabb, kan tänka mig att de bokas upp snabbt:

Reseguiden Sista Minuten Thailand

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
              9 svar
              1 469 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Alman
              av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
              6 svar
              1 464 visningar