Vart åker man o fiskar i Norr ?! en fråga som ofta ställs !! så här gör jag!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vart åker man o fiskar i Norr ?! en fråga som ofta ställs !! så här gör jag!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vart åker man o fiskar i Norr ?! en fråga som ofta ställs !! så här gör jag!!

    Först o främst krävs planering, brukar använda höst/vinter med en fiskekollega för att komma fram till något intressant. sen tar jag kontakt med länsstyrlsen och pratar med dom så kan dom skicka kartor hem till dig så du ser alla regler o bestämmelser över vatten mm. http://www2.lansstyrelsen.se/norrbot...s/default.aspx tyvärr så håller www.fjallen.nu att avvecklas annars så tyckte jag det var en bra sida.

    För man kan tänka sig att det mesta som är blått där finns det fisk, ex. när jag fyllde 40 bast så satt jag en vinter o kollade över Arjeplogs området, kollade på vatten/områden sen googlade jag o hittade ja mkt uppgifter så la jag ner det oavsett hur bra det än lät sen hittade jag några vatten o hittade inga fiske uppgifter alls så sagt o gjort så ringde jag runt till några kompisar o fråga om nån ville ta chansen att följa med o det var inte svårt att fylla platserna och med facit i hand så var det ett helt sjukt fiske vi fick det absolut brutalaste fiske vi har upplevt. Varför gör jag så här ?? Jo jag e trött på att trängas med folk, kilometer vis med tält osv sen så har man inga "Stora" förväntningar så all fisk/upplevelser blir positiva.Detta är mitt sätt så det är ingen facit för hur andra ska göra, "för alla är vi olika" tack o lov.

    Resan i år blir uppdelad på flera platser med en avslutnings vecka som går med heli ifrån Vuoggatjålme, och nästa års resa är redan i planerings stadiet och den innebär ca: 8-15 mils vandring under ca: 2,5 vecka.

    Lycka till alla som ska ut o fiska/resa
    Senast ändrad av Groggo; 2011-06-22, 17:58.
    www.kronos.pixbox.se

  • #2
    2 of an kind

    Underbart, så gör jag också. Under hösten sitter jag hemma med kartboken och letar efter intressanta ställen. Googlar där efter och ju mindre info som finns desto bättre. Sen blir blir det en 4-5 veckors tur utan fastlag resrutt. "ödet" vädret och lusten får styra vilka av de potentiella vatten man besöker samt vilken turordning, men ett är säkert och det är att man får vara i fred och njuta av vildmarken. Följer med en del angående olika hotspots i norra sverige bla här på FS, och ju mer "hot" det är, desto längre bort håller pekka sig

    Blir lite oroad att jag snubblar på Groggo nu, när vi har samma taktik
    [FONT="Arial Black"]Gone fishing[/FONT]

    Kommentera


    • #3
      Vi jobbar på samma sätt, men det är oftast google maps sdär sökningen sker. Riktigt spännande och roligt, samtidigt sitter vi på msn och tjötar. Vi skickar länkar om olika platser och tiden går riktigt fort. Jag gillar is men det finns inget bättre än att sätta sig i båten efter vinterns absinens!

      M
      Mats Söderholm

      0702300493 eller mats@umeafishing.se

      umeafishing.se

      PB: Gädda 16580g (jerk) 16100g (ismete) Abborre 1380g

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av skogspekka Visa inlägg
        Underbart, så gör jag också. Under hösten sitter jag hemma med kartboken och letar efter intressanta ställen. Googlar där efter och ju mindre info som finns desto bättre. Sen blir blir det en 4-5 veckors tur utan fastlag resrutt. "ödet" vädret och lusten får styra vilka av de potentiella vatten man besöker samt vilken turordning, men ett är säkert och det är att man får vara i fred och njuta av vildmarken. Följer med en del angående olika hotspots i norra sverige bla här på FS, och ju mer "hot" det är, desto längre bort håller pekka sig

        Blir lite oroad att jag snubblar på Groggo nu, när vi har samma taktik
        Tänk om man skulle springa på varandra på någon fjälltopp någon gång

        Ursprungligen postat av mvbatte Visa inlägg
        Vi jobbar på samma sätt, men det är oftast google maps sdär sökningen sker. Riktigt spännande och roligt, samtidigt sitter vi på msn och tjötar. Vi skickar länkar om olika platser och tiden går riktigt fort. Jag gillar is men det finns inget bättre än att sätta sig i båten efter vinterns absinens!

        M
        Härligt att det är fler som håller på med denna spännande upplevelsen
        www.kronos.pixbox.se

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
        9 svar
        1 451 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Alman
        av Alman
         
        Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
        6 svar
        1 441 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg kalyl
        av kalyl
         
        Startad av Sjöstrand, 2015-05-12, 15:35
        3 svar
        1 001 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Startad av Husse0416, 2017-05-07, 20:36
        3 svar
        467 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Fiskefuralles  
        Startad av johanbergqvist, 2017-11-22, 17:33
        2 svar
        467 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg islanddrip  
        Arbetar...
        X