Inflyttad göteborgare söker fiskesällskap runt malmö området - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inflyttad göteborgare söker fiskesällskap runt malmö området

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Inflyttad göteborgare söker fiskesällskap runt malmö området

    Hej!

    Eftersom alla mina kompisar i stort sett avskyr allt som har med fiske att göra (hur man nu kan göra det???) så söker jag en kamrat/er som precis som jag älskar att fiska.

    Jag är 28-årig göteborgare som nyligen flyttat ner till Skåne (Arlöv). Jag älskar att fiska oavsett art, ju större och starkare de är desto bättre. Jag har innan mest fiskat i havet från båt men har tyvärr inte tillgång till det längre nu när jag har flyttat. Jag har även några tafatta försök till att fiska gädda, men det har bara blivit runt 5st på 2år varav den största ligger på smått otroliga 1,5kg! Det är gärna något jag ändrar på.

    Då jag ser mig själv som relativt okunnig så gör det inget om du kan desto mer och kanske är sugen på att få en "lärling" och guida runt mig i skånes fiskevatten. Det går självklart lika bra om du är lika oerfaren som jag då det alltid är trevligt med sällskap och det finns säkert saker vi kan lära varandra. Dock så vet jag inget om fisket här nere i södern...

    Jag fiskar det mesta. Jag har ett flugspö men inte fiskat något med det, men ska iväg på en kurs nu om någon vecka. Har dock inget jerkspö, annars så har jag det mesta och det spelar ingen större roll hur jag fiskar bara jag får fiska. Föredrar väl att spinnfiska och meta, men det kan ju ändras med kursen...

    Så finns det någon där ute som känner för att fiska lite så hör av er! Ni kan höra av er med pm, i forumet eller på mail: haggis_82@hotmail.com

    Ha de gött!

    Edit: Efter min flugfiskekurs så kan jag tillägga att efter att ha fått min första fisk på flugspö, att det var lätt det roligaste sättet jag fått fisk på.
    Senast ändrad av haggis82; 2011-05-26, 09:09.
    Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
    Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

    Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
9 svar
1 451 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Alman
av Alman
 
Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
6 svar
1 441 visningar
0 gillar
Senaste inlägg kalyl
av kalyl
 
Startad av Sjöstrand, 2015-05-12, 15:35
3 svar
1 001 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Husse0416, 2017-05-07, 20:36
3 svar
467 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Fiskefuralles  
Startad av johanbergqvist, 2017-11-22, 17:33
2 svar
467 visningar
0 gillar
Senaste inlägg islanddrip  
Arbetar...
X