Gran Canaria - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gran Canaria

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gran Canaria

Tänkte höra mig för om det är någon som har erfarenhet av fisket vid Puerto Rico.
    Vi är några kompisar som sticker ner i Januari,hade tänkt ,förutom lite turbåtsfiske,även
    ta med lite fiskeprylar.Har varit där förut med flugspöt,men det kändes lite svårfiskat.
    Tanken var att förutom metet,kanske försöka hyra någon mindre båt i 5-metersklassen,(ej gummibåt) och köra runt lite efter lite kustnära wahoo,barracuda eller tonfisk.eller vad det nu är för fisk som eventuellt vill hugga,mao. lite fattigmanstrolling med wobblers osv.
    Tacksam för svar,är även lite intresserad av karpfisket,ska tydligen finnas några sjöar med såna oxå.Tips mottages tacksamt.

Mvh Anke

Du skall få två länkar och ett tips prova sökfunktionen:
    Bluemarlin
    Karp

Kommentera

hej

Åkte ut från den hamnen i våras (april) bottenfiske är metoden från turbåtar fram till maj( ca) sedan kommer de stora roligare fiskarna, tonfisk, wahoo, marlin mm .
      Jag åkte med denna båten:

Funkade bra, blev hämtad från hotellet av en dam, samma jag bokade med via telefon, ( ingick nog i priset) jag bodde rätt nära dock.
      Hyrde bara en plats på båten , med andra, hela båten för tex trollingfiske kostade runt 500-600 euro tror jag, men som sagt är det inte säsong för det.
      Utan bottenfiske efter mindre fisk/och eller rocka, angelshark. Har en film på min blogg, bland äldre inläggen, där en finsk dam drillar och en rocka landas.

Testade eget fiske med olika metoder. Hade spö, sänken, krokar , beten mm med mig. Dåligt resultat dock..
      Skulle tydligen gå att få fisk vid vid Puerto Mogan också, men var bara dit en kväll och kikade. Ingen fiskare där då,
      Fanns lite ortbefolkning som metade här och där och fick mindre fiskar , av olika arter.

skitfiske
      Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
      9 svar
      1 469 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Alman
      av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
      6 svar
      1 463 visningar