Fiskekompis i Skåne (Lund) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskekompis i Skåne (Lund)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskekompis i Skåne (Lund)

    Ska flytta ihop med tjejen i Lund nu i början av december och lämnar då mina fiskevatten i Södermanland. Behöver därför nya fiskekamrater som vill lära en vilsen fiskare var man kan fiska i Skåne. Har hållit mig till spinnfiske men har införskaffat ett flugfiske-kitt nu som jag ska lära mig hantera till våren.

    Är 25 år och har som mål att kunna landa en gädda över 10 kg innan man nått 30!
    Finns det någon vänlig själ som kan göra mig sällskap så hör gärna av er.

    / Christofer
    Senast ändrad av ChristoferG; 2010-11-14, 08:49.

  • #2
    Så fort öringen blir lovlig igen (1 januari men framförallt 1 april norr om kullaberg) så är det bara att haka på. Meddela mig på fiskesnack så tar vi resten då. Välkommen till skåne.

    Kommentera


    • #3
      Tack så mycket! Trevligt!

      Kommentera


      • #4
        Hej!

        Välkommen hit ner. Flyttade självt söder ut för 17 år sedan från Stockholm.

        Hasta gärna över till flugfiske sektionen så ska vi hjälpa dig med dina frågor. Vill du ha kast teknik hjälp sedan? (Har en ypperlig gräsmatta här på baksidan av hus längan för detta) Och längre fram på vår kanten, kanske fiska litet Regnbåge i Björka dammen utanför Sjöbo t.ex? Så hör av dig.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2010-11-13, 22:58.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
          Hej!

          Välkommen hit ner. Flyttade självt söder ut för 17 år sedan från Stockholm.

          Hasta gärna över till flugfiske sektionen så ska vi hjälpa dig med dina frågor. Vill du ha kast teknik hjälp sedan? (Har en ypperlig gräsmatta här på baksidan av hus längan för detta) Och längre fram på vår kanten, kanske fiska litet Regnbåge i Björka dammen utanför Sjöbo t.ex? Så hör av dig.
          Tackar! Folket i Skåne verkar väldigt gästvänliga!

          Kommentera


          • #6
            Varsågod. Du kommer att upptäcka att det finns en hel del fina fiske möjligheter i trakterna runt Lund och ut efter Skåne kusten.

            Finns t.om vild, stationär Öring och Bäcköring i en del vatten drag. Gädd och Aborre fisket kan det inte klagas på. Och som nämndes tidigare, Havsöring fiske på kusten och Put & Take.

            Gillar du att meta? Så är möjligheterna nästan obegränsade.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2010-11-14, 10:31.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

            Kommentera


            • #7
              Låter lovande! Hade väl tänkt att satsa på storgädda och abborre men är väldigt sugen på att prova lite nya saker. Flugfiske efter öring och havsöringsfiske låter spännande.

              Kommentera


              • #8
                Jag lovar dig att vill du fiska mycket? Så har du skjortan full när du flyttat ner! Och om vi får samma typ av vinter som förra året? Ja, då hinner du ju pimpel fiska litet också. Vomb sjön, en liten bit från Sjöbo är ju b.la. känd för sin fina och ofta stora borre. Problemet, är att sjön i fråga är stor och det kan vara knepigt att hitta fisken. Finns ju även möjlighet att hyra båt där.

                Flug fiske säsongen här när det gället P&T fisket, börjar första veckan i April normalt.

                Bra att Eiervonsatan, har erbjudit dig guidning när det gäller HÖ fisket på kusten. Det är inte alldeles lätt att hitta hot spotsen där annars.

                Litet fiske info:







                Bra P&T fisken:

                http://www.bjeveröd.se/



                Senast ändrad av Jock Scott; 2010-11-14, 12:36.
                What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

                Kommentera


                • #9
                  Verkar finnas fina möjligheter till fiske! Provade att hyra roddbåt och fiskade lite i Sövdesjön i våras men det var väldigt svårt när man inte har en aning vart man ska fiska. Hoppas på att hitta några guldställen när jag flyttat ner.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ja, utan att veta var grund klackar och djup hålorna ligger i en större sjö? Då är det ett svettigt jobb att hitta fisken.....Ja, om man inte har ett portabelt eko lod eller fiske guide vill säga?

                    Du kommer nog att hitta dina dröm ställen med tiden här nere. Finns ju en del Skåningar att fråga här också.
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-11-14, 21:25.
                    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
                    9 svar
                    1 451 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Alman
                    av Alman
                     
                    Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
                    6 svar
                    1 441 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg kalyl
                    av kalyl
                     
                    Startad av Sjöstrand, 2015-05-12, 15:35
                    3 svar
                    1 001 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Husse0416, 2017-05-07, 20:36
                    3 svar
                    467 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Fiskefuralles  
                    Startad av johanbergqvist, 2017-11-22, 17:33
                    2 svar
                    467 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg islanddrip  
                    Arbetar...
                    X