ny flyttat till stockholm! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ny flyttat till stockholm!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ny flyttat till stockholm!

Hej på er!
    jag är nyflyttat här nere i stockholm från Umeå.. söker lite fiskekompisar fiskar mest flugga men fiskar gärna även spinn och jerk. Jag fiskar så mycket som möjligt.. 2-3 dagar i veckan om möjligt så det skulle vara kul att ha lite omgänge att fiska med.

hör gärna av er!

/ken

Till helgen drar jag äntigen till östanå och fiska havsöring eller till älvkarlaby och fiska lax. PM mig om det är någon som vill halka på. Jag har bil så vi delar bensin bara.

Kommentera

Då skall du nog åka till Älvkarleby (även om det är ett nästan hopplöst ställe). Östanå hemsöker man med störst framgång på våren / hösten.
      ... everything else is baitfish.

Kommentera

Hur gick fisket?
        Sant som Mugge skriver, havsöringen brukar dra ut till havs när det blir över ca 10grader i vattnet. Testa i oktober november igen när de kommer tillbaka.

Kommentera

Det blev kvarnsjön istället.. orkade inte köra jätte långt. Förutom att OKQ8 ligger inte i närheten av sjön och inte ens på väggen och fiske är extremt dyr 200Kr för en sjö.. var det en vacker sjö iallafall. Jag tror att det är bara tillåtet med flugspö, men av 10 fiskare där ute jag var den ende med flug. Tog med min water skeeter (en mans pontoon) för att nå de djupare vattnet eftersom jag var där mitt på dagen.. men båten gick sönder så det blev fisket från kanterna och lite badbyxvadning.

Tror jag fångade ungefär 40 mört (inte överdrivet), lite gädda på köpet, en gädda som åt upp en mört som var på kroken.. och lite aborre.. uttråkighet började ta över så jag försökte till och med fiska efter lite carp (på fluga) som fanns där ute.. eller jag borde säga en carp som sam bredvid mig inte mer än en meter bort.

åker upp till fjällen på lite vildmarks äventyr med ett gäng nästa vecka.. hoppas det blir lite roligare..

Kommentera

Ok, jag har oxå testat den sjön med fluga, men utan ett enda hugg. Däremot en gnällig kontrollant som gnällde över våra utprintade fiskekort (trots att de var helt korrekta) jävla gnällspik.

Fjällen låter grymt trevligt, ska själv uppåt kiruna i slutet på juli hoppas på bra fiske då..

Kommentera

Ursprungligen postat av kenshaw Visa inlägg
              Det blev kvarnsjön istället.. orkade inte köra jätte långt. Förutom att OKQ8 ligger inte i närheten av sjön och inte ens på väggen och fiske är extremt dyr 200Kr för en sjö.. var det en vacker sjö iallafall. Jag tror att det är bara tillåtet med flugspö, men av 10 fiskare där ute jag var den ende med flug. Tog med min water skeeter (en mans pontoon) för att nå de djupare vattnet eftersom jag var där mitt på dagen.. men båten gick sönder så det blev fisket från kanterna och lite badbyxvadning.

Tror jag fångade ungefär 40 mört (inte överdrivet), lite gädda på köpet, en gädda som åt upp en mört som var på kroken.. och lite aborre.. uttråkighet började ta över så jag försökte till och med fiska efter lite carp (på fluga) som fanns där ute.. eller jag borde säga en carp som sam bredvid mig inte mer än en meter bort.

åker upp till fjällen på lite vildmarks äventyr med ett gäng nästa vecka.. hoppas det blir lite roligare..
              Har för mig att det ligger två sjöar nästan brevid varann, Kvarnsjön och Mellansjön, den ena är det bara flugfiske som gäller medans i den andra är det även tillåtet med spinn och mete. Kanske fiskade du i "fel" sjö...
              Har även för mig att man kan kolla på sportfiskarnas hemsida för att se de senaste utsättningarna av fisk i sjöarna. Kommer man nära inpå en utsättning kan man ha ett rätt roligt fiske med mycket regnbåge, annars kan det nog vara rätt segt...

Kommentera

Ursprungligen postat av kenshaw Visa inlägg
                Hej på er!
                jag är nyflyttat här nere i stockholm från Umeå.. söker lite fiskekompisar fiskar mest flugga men fiskar gärna även spinn och jerk. Jag fiskar så mycket som möjligt.. 2-3 dagar i veckan om möjligt så det skulle vara kul att ha lite omgänge att fiska med.

hör gärna av er!

/ken
                Tjena Ken,

Vi sitter nog lite i samma sits. Har trots allt bott i sthlm några år, men inte kommit igång med fisket ordentligt då fiskepolarna finns 30 mil bort... Är väldigt orutinerad HÖ-fiskare, men bestämt mig för att ändra på det nu i höst. Har mest fiskat fluga senaste åren, men letade fram haspelutrustningen för ett par veckor sen som jag dängt med vid Strömmen inne i stan ett par ggr redan. Skulle vara trevligt med lite sällskap på en repa någon dag!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
                9 svar
                1 469 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Alman
                av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
                6 svar
                1 464 visningar