Avasund fiskecamping, flertalet fina sjöar, det finns en fiskekarta där med massa sjöar, testa dom små sjöarna som det är en bit att gå till, det lönar sig jag lovar!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiske i Norrland, västerbotten & norrbotten
Collapse
X
-
Tack för tipset, googlade lite och såg att det låg lite bortom Storuman så då tror jag att jag skulle ta och testa Juktån istället. har dock aldrig provat just Juktån men läst mycket om det så tror mig ta mig dit i sådana fall.
Sedan ser jag att vädret de närmaste dagarna kommer vara rätt trist i fjällområdet, mycket regn så får nog leta ngt närmare kusten/inlandet.
Vindelälven kring mårdsele forsen?
Kommentera
-
Var i bland annat Juktån förra sommaren om jag inte missminner mig. Vi var där i början av juni med riktigt pissväder, trevlig å och fin natur, blev runt 10 små öringar en harr och en liten finare fisk på nästan 1kg
Ursprungligen postat av Muikku Visa inläggTack för tipset, googlade lite och såg att det låg lite bortom Storuman så då tror jag att jag skulle ta och testa Juktån istället. har dock aldrig provat just Juktån men läst mycket om det så tror mig ta mig dit i sådana fall.
Sedan ser jag att vädret de närmaste dagarna kommer vara rätt trist i fjällområdet, mycket regn så får nog leta ngt närmare kusten/inlandet.
Vindelälven kring mårdsele forsen?
Kommentera
-
Googlade som sagt igen och denna gång Mårdseleforsen och det sägs att det är urfiskat där av alla turister, krokvana fiskar men trevlig natur...
Nej, så vill vi inte ha det.
Någon som har tips på en vettig strecka inom Vindelävls delen, eller i närheten med bra fiske. Jag skulle inte säga nej till en elstolpe i närheten där man kan ställa en buss så man har en sovplats...:-)
som sagt, tacksam för tips
Kommentera
-
Campingplatsen i vindeln har fina elstolpar att parkera vid och frågar du på campingen eller hotellet så kan de nog tipsa dig om platser att fiska på eller personer att prata med om vart du ska fiska. Med så pass kort framförhållning/planering och då fjällen verkar uteslutet så är det nog ditt bästa val. Finns naturligvis några små pärlor här o var men det finns nog inte så många som skulle släppa dessa i ett forum på nätet. Tillräckligt många vatten har blivit söndertrampade av fisketurister som söker efter fisketips på nätet. Skulle man skriva om ett vatten med bra flugfiske så kommer det snart att höras dialekter från hela sverige efter vattnet. Ta exemplet ransarån som inte bara blivit omskrivet utan även haft oturen att få figurera i TV, där är det snart möjligt att gå med rulator efter ån så upptrampat är det numera efter alla som ska planera in sitt semesterfiske på "de bästa platserna".
Kom hem för ett par dagar sedan från ett vattendrag i fjällen med kanonfiske efter harr och öring, inte ett enda spår i strandkanterna eller några gamla eldplatser som var från detta året i allafall. Åker på en dagstur inom nån dag till ett mkt trevligt vatten ca 10 mil in från kusten med harr på upp mot kg samt öring på strax över, nämner jag namnet här så kan jag nog räkna med att det blir sista resan dit för min del.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av micke.karl Visa inläggCampingplatsen i vindeln har fina elstolpar att parkera vid och frågar du på campingen eller hotellet så kan de nog tipsa dig om platser att fiska på eller personer att prata med om vart du ska fiska. Med så pass kort framförhållning/planering och då fjällen verkar uteslutet så är det nog ditt bästa val. Finns naturligvis några små pärlor här o var men det finns nog inte så många som skulle släppa dessa i ett forum på nätet. Tillräckligt många vatten har blivit söndertrampade av fisketurister som söker efter fisketips på nätet. Skulle man skriva om ett vatten med bra flugfiske så kommer det snart att höras dialekter från hela sverige efter vattnet. Ta exemplet ransarån som inte bara blivit omskrivet utan även haft oturen att få figurera i TV, där är det snart möjligt att gå med rulator efter ån så upptrampat är det numera efter alla som ska planera in sitt semesterfiske på "de bästa platserna".
Kom hem för ett par dagar sedan från ett vattendrag i fjällen med kanonfiske efter harr och öring, inte ett enda spår i strandkanterna eller några gamla eldplatser som var från detta året i allafall. Åker på en dagstur inom nån dag till ett mkt trevligt vatten ca 10 mil in från kusten med harr på upp mot kg samt öring på strax över, nämner jag namnet här så kan jag nog räkna med att det blir sista resan dit för min del.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Muikku Visa inläggmao ska man sköta sig själv o leta upp platserna och inte dela med sig till allmänheten här...:-)
Då är det antecknat och det är väl bara ut och leta själv o se om man hittar ngt......
Vad förväntar du dig att få veta? "Parkera vid X....Y.... gå 100 m nedströms, lägg flugan bakom storstenen för där brukar stå en harr på dryga kg" Eller?
Med den info du har fått här har du att fiska på i några veckor utan problem så jag tror inte att du behöver leta i blindo direkt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av team char Visa inläggSå låter en gammal snål gubbe som är avensjuk och tror att alla andra tar hans fisk
Därför väljer jag att bara dela med mig av redan kända vatten eller ibland mindre kända vatten men dit jag bara åker nån enstaka gång själv.
Om detta är snålt så får det väl vara det då. Tror nog att ganska många fiskare gärna håller inne med exakt vart de har sina smultronställen.
Kommentera
-
Visst är det så i Sverige tyvärr, folk delar inte med sig av sina sina smultronställen och det är nog bara inse det. Själv har jag inget emot det då jag anser mig ge någon annan en trevlig fiskeupplevelse bara.
Sjävklart med en liten risk om att det är tomburkar etc - vilket iofs inte borde förekomma med normalt vett och etikett. Men jag förstår ditt resonemang så det är helt ok..:-)
"Vad förväntar du dig att få veta? "Parkera vid X....Y.... gå 100 m nedströms, lägg flugan bakom storstenen för där brukar stå en harr på dryga kg" Eller?"
Yes - det var precis så jag hade tänkt mig det - skönt att du skrev ner det övertydligt bara..
Fast det hade räckt med:
" Testa ***-forsen norr om Svintojaure - harren nyper det mesta där och det är kanon att vada ut, lite snår runt ån så det är enkelt att lägga ut superpuppan"...
Att folk inte delar med sig är väl rätt vanligt, det är väl det som gör också att MyFishMap inte blommar ut som den borde. Funktionen är ju superb men för snåla svenskar fungerar det inte...:-)
Vindelälven norr om Vindeln är ju nästan jsut Mårdseleforsen - och det sägs ju vara dött. Inte provat där?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
|
9 svar
1 469 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Alman