Fiskeresa?(igen) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeresa?(igen)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeresa?(igen)

Hej igen! Den förra tråden dog lite grann och jag skulle verkligen uppskatta några fler tips! Tar som sagt studenten i år och familjen vill ge mig en fiskeresa, frågan är bara vart man ska åka? Innan fick jag tips om fiskebussen och något ställe norrut som hette blattnicksele och tännäs. Någon som har några fler tips? Uppskattas verkligen!
    Tack på förhand / Anton

Kolahalön xD Googla Kola Peninsula...

Vad ska du fiska?
    Med vad osv... Fjällen är ju ett alternativ, kanske inte det billigaste men det är kul, var uppe i Ammarnäs i sommar, (mamma å pappa gillar vandring) så vi gick upp till en STF stuga och sov över där, och utanför fanns det en bra öringsjö, många små men hade napp på en halvstor men såklart så hade man gjort än dålig knut så nu drar jag som piip innan jag kastar ut flugan... (Spinn funkar säker lika bra)
    Flytring=Mjölksyra

Kommentera

Hehe, okej verkar kul! Jag hade tänkte mig spinn eller fluga för runt 4000kr. I Sverige eller i ett annat land spelar inte någon roll. Tycker det är roligast att fiska efter öring och annan ädelfisk. Men visst, jag är även öppen för allt annat. Pilka torsk på en turbåt kanske inte är drömmen dock. Mer förslag?
      ps. Varit i fjällen och gått jämtlandstriangeln två gånger, fiskade lite då, fick massvis med massa småöring. Visst var det kul, men ja kanske skulle vilja gå upp några dimensioner. Lax har jag aldrig fiskat. Hade vart skoj. Tack för svaret! Finns det mer förslag lyssnar jag jättegärna!
      /Anton

Kommentera

Lax... Allt är väll en chansning... Aldrig fiskat lax själv men Byske ska ju ha lax i sig... Men lyssna inte på mig när det gäller lax. (finns ju kända älvar i norge, vet inte vad ett kort i Gaula kostar men är säker förbaskat dyrt...
        Öring finns väll massa ställen men uppe i Gimån, ransarån (Kultsjödalen) Just ammarnäs har ju ett besånd av storöring, finns någon kvoterad fors som är känd för det... Glomma i norge, Pris har jag ingen aning om
        Flytring=Mjölksyra

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
        9 svar
        1 471 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Alman
        av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
        6 svar
        1 476 visningar