Fiske I Florida. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske I Florida.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske I Florida.

Nu är det så att farsan fyller 50 och vi har bokat en resa till Florida med familjen. En fiske dag är utlovad och oerfaren som jag är så behöver jag lite tips. Vi kommer att befinna oss på Miami sidan av Florida. Vi har också bil och kan åka runt lite. Är det någon som har fiskat här?
    Jag undrar också vad man kan hitta för fiskar och om det finns några rekommenderade guider.

tack på förhand
    //Fredrik

Hej Fredrik!

Det finns både inshore och offshore fiske vid miami. Har själv fiskat bonefish, redfish, snook, tarpon och permit alldeles "utanför Miami.

Kolla med Mike Hutchinsson. Har är riktigt bra!

Mvh
    Johan Pettersson

Kommentera

Var för några år sedan i Fort Lauderdale (sitter ihop med Miami) och for ut med en lite större båt för vad amerikanerna kallade drift boat fishing. Om jag inte minns fel kostade det 30$/pers. Kolla in http://www.flamingofishing.com/

Missa inte Bass pro shop i Fort Lauderdale vid exit 22 eller 23 från i95 Massa bra grejer till trevliga priser.

Kommentera

Fiske i varmt land

Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
        Hej Fredrik!

Det finns både inshore och offshore fiske vid miami. Har själv fiskat bonefish, redfish, snook, tarpon och permit alldeles "utanför Miami.

Kolla med Mike Hutchinsson. Har är riktigt bra!

Mvh
        Johan Pettersson
        Hej Johan, jag och några grabbar har tänkt att sticka iväg och fiska i augusti, det ska vara varmt är ett krav vi har hehe. Har du några bra tips, jag funderade i första hand på Rio Ebro och malfisket som jag kan bra sen praktiken, men vi vill nog hellre ha palmer och vita stränder i närheten med.
        Vad säger du? PS det är bara jag som kan flugfiske.

Mvh

Christer
        Senast ändrad av Scandica of Sweden; 2010-04-05, 22:28.
        [FONT="Tahoma"]www.scandica.se[/FONT]

Kommentera

Hej Fredrik!

Jag spenderade själv två veckor i Florida i början av mars och hann med en hel del fiske.. Finns mycket att välja på i Florida. Vi utgick från South beach där vi bodde på en båt.

Det kanske roligaste i mitt tycke är fisket efter sailfish precis utanför Miamis stränder. De flesta båtarna bedriver såkallad "kite fishing" vilket i stort sätt innebär att man fäster linan med en clip i en drake och släpper ut den från båten. Betesfisken monteras så att den ska ligga och plaska precis i vattenytan. Lite som en omvänd paravan så att säga . Om detta faller i smaken så finns det en guide som utgår från hamnen i south beach, kommer inte ihåg namnet men leta den fetaste snubben med skepparkrans på första piren. Han fiskar från en center console och sover, äter och andas sailfish. Om du kollar mitt fotoalbum så har du en sail som jag tog på denna resa.

En annan spännande fiskeutflykt om man gillar det lite lättare fisket är att åka inåt i landet till Lake Okachobe, detta är ett av de bättre large mouth bass vattnena i Florida. Vi körde en dag där och det var riktigt pampigt. En i sällskapet fångade en garfish (förhistorisk gädda) på ca 10 kilo, det togs även en del bass.

Annars är det inte dumt att köra ner till the keys heller.. En av de vackraste bilresorna och ett fantastiskt fiske..

Sorry att det blev en novell av det här

Mvh Mattias

Kommentera

Ser att det är en gammal tråd men jag testar här iallafall!
            Ska till Florida till våren 2 veckor och behöver lite tips på bra fiskecharter.

Mvh

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
            9 svar
            1 469 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Alman
            av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
            6 svar
            1 464 visningar