Isfiske i karlskrona trakten någon som är sugen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isfiske i karlskrona trakten någon som är sugen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Isfiske i karlskrona trakten någon som är sugen?

Tänkte åka ut i morgon och prova på lite isfiske men som det ser ut nu så är jag själv och behöver sällskap. Ska köpa ett 30 tal mört av en kille i morgon vid 9.
    mvh henrik
    [FONT=Arial]Henrik va namnet[/FONT]

Hur gick det, blev det någon pike? Brorsan och jag ska ut imorgon (Ramdala) men jag inte bestämma om det blir skärgårdsgädda eller någon liten sjön.

Kommentera

Isfiske???
      Trodde det var Gäddfiske som gällde?

Kommentera

Ursprungligen postat av henke_flax Visa inlägg
        Tänkte åka ut i morgon och prova på lite isfiske men som det ser ut nu så är jag själv och behöver sällskap. Ska köpa ett 30 tal mört av en kille i morgon vid 9.
        mvh henrik
        Bara hojta till ifall du har vägarna förbi Nybro någon gång så kan vi dra en runda på någon av mina sjöar här uppe =)
        www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

Tja du, dagen började inte så bra.. Fixade mört och allt var kanon men så skulle jag köra till en liten vassvik ute på en ö men när jag kom halvägs så var det inte plogat så jag kom inte fram dit jag skulle och med en hel knippe spön och mörtar och angeldon så sket jag i att gå så jag bestämde mig för att byta ställe.
          Väl när jag bytt ställe och allt såg bra ut så skulle jag gå ut på isen, jag hackade ett litet hål med yxen i kanten och då var det dubbel is, men det var bara en dm vatten under isen så det är nog inte så farligt tänkte jag.
          Så jag gick ut några meter till och kände hur isen började ge med sig.. dum som man var så stod man och väntade tills man skulle braka igenom den första lilla isen och landa trampa igenom det lilla vattnet som var där. Men ack så va inte fallet, de lilla vattnet som var där under hade plötsligt blivit betydligt mer. så med vatten upp till knäet så var det bara till att ge upp och åka hem igen. Så det blev inget fiske för min del. Nu planeras det fiske på lördag istället. Och då med en kompis med sig.
          [FONT=Arial]Henrik va namnet[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
          9 svar
          1 469 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Alman
          av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
          6 svar
          1 464 visningar