Sötvattensfiske i Thailand i April - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sötvattensfiske i Thailand i April

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Sötvattensfiske i Thailand i April

    Jag tänkte lägga 10-15 dagar på fiske när vi semestrar i Thailand i april. Jag tycker mest om sötvattensfiske så de flesta dagarna lägges på det, men kan ev. lägga någon dag på trolling om någon kan tipsa om några seriösa Guider.
    Jag är den enda i mitt semestersällskap som är "fisketokig" så om nån som läser detta skall till Thailand under april, och som jag - älskar att fiska, så hör av er till mig så kanske vi kan dela en guide i Bung sam Lan eller dyl.

    Jag tar jättegärna emot alla tips och trix och namn på bra guider när det gäller fiske i thailand.

    Jag tänkte även ta med flytringen och prova lite morgon/kvälls fiske vid hotellstranden...

    Vore kul med en fiskekompis att dela nån av turerna med....

  • #2
    Tjena

    Är nere i thailand tills den 14 Maj, är dock inte mina fiske grejer med hade inte plats. men kan tänka mig en Big Game tur om du är intresserad

    Bung sam Lan är ett måste för mig innan jag åker hem...

    Kommentera


    • #3
      snacka med nån lokal lirare som har en longtail båt,ge han ett par paket cigg å lite bensin,så gjorde jag och fick baracuda,och grymt stora näbbgäddor som slaktade mina rapala shad rap,röd vita rapala magnum måste du ha med oxå!! och utrustning för grov gädda funkar perfekt...

      Kommentera


      • #4
        Jag var utanför krabi på ett semsesterställe som heter aunang förra året pratade med lite folk och där och det fanns visst en engelsman som hade en stor fiske camp där man kunde fiske arapaima och massa andra gigantiska sötvattensfiskar. Minns dock inte vad stället hette eller vart det låg men det kan du säkert klura fram genom att fråga lite folk där nere.
        Mvh Henrik
        [FONT=Arial]Henrik va namnet[/FONT]

        Kommentera


        • #5
          Åker i morgon

          I morgon bär det iväg till Thailand, skall prova havsfiske och om det finns tillfälle även sötvattensfiske, Ha det i kylan med er....

          Kommentera


          • #6
            bUNG SAM LAN

            Ursprungligen postat av Symon Visa inlägg
            Tjena

            Är nere i thailand tills den 14 Maj, är dock inte mina fiske grejer med hade inte plats. men kan tänka mig en Big Game tur om du är intresserad

            Bung sam Lan är ett måste för mig innan jag åker hem...
            <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< <<<<<<<<<<<
            Det var ett tag sedan jag kollade denna tråd....(jag var tidigt ute)
            Vi åker tyvär inte förens 11 april(pga måste göra högskoleprovet den 10:e) men jag klämmer gärna in ett BUNG SAM LAN den 13:e eller 14:e om du vill.
            Det vore en kanonstart för min del.

            Jag har bokat in 3 dagar i ett vatten utanför Hua Hin där man är max 5 fiskare per dygn i ett vatten med arapaima upp till 130kg och grov Gigant Mekong, Aligator Gar och tillochmed Barramundi. Länk till sjön http://www.bluewater-anglers.com/fishing-hua-hin.html .Jag har bokat en bungalow vid vattenbrynet så man kan sitta på verandan o käka o ta en pils med spöna ute...
            Det finns gott om plats för någon fiskekompanjon att dela bungalowen då jag är enda fiskenörden i mitt sällskap...

            Kommentera


            • #7

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
              9 svar
              1 451 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Alman
              av Alman
               
              Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
              6 svar
              1 444 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg kalyl
              av kalyl
               
              Startad av Sjöstrand, 2015-05-12, 15:35
              3 svar
              1 001 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sundström76  
              Startad av Husse0416, 2017-05-07, 20:36
              3 svar
              468 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Fiskefuralles  
              Startad av johanbergqvist, 2017-11-22, 17:33
              2 svar
              467 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg islanddrip  
              Arbetar...
              X