Gäddflugfiskare i Stockholm. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddflugfiskare i Stockholm.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddflugfiskare i Stockholm.

Ja som rubriken lyder så undrar jag hur många Gäddflugfiskare i Stockholms området som är intresserade/aktiva fiskare med fluga?

Jag undrar även om någon kan tipsa på bra flugfiskeplatser...

Jag har tidgare mestadels jerkat & metat gädda men blev nyfiken på gäddflugfisket och köpte därför ett set igår men skulle vara roligt att kunna köra flugfiske med någon som varit inne i gamet ett tag då jag är relativt ny på detta område.

skitfiske.

/M
    Senast ändrad av Mikael S; 2009-08-14, 21:43.
    Mina Placeringar:
    2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
    2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Ursprungligen postat av Mikael S Visa inlägg
    Ja som rubriken lyder så undrar jag hur många Gäddflugfiskare i Stockholms området som är intresserade/aktiva fiskare med fluga?

Jag undrar även om någon kan tipsa på bra flugfiskeplatser...

Jag har tidgare mestadels jerkat & metat gädda men blev nyfiken på gäddflugfisket och köpte därför ett set igår men skulle vara roligt att kunna köra flugfiske med någon som varit inne i gamet ett tag då jag är relativt ny på detta område.

skitfiske.

/M

Jag har flugfiskat gädda fast bara testat 1 gång,,ska komma igång rejält i höst med det för nu i värmen är det ingen ide att fiska om man inte har båt och kan nå djupare vatten...

Annars kan man hitta mig i Sandasjön i nacka där ja flugar regnbåge.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hansson25 Visa inlägg
      Jag har flugfiskat gädda fast bara testat 1 gång,,ska komma igång rejält i höst med det för nu i värmen är det ingen ide att fiska om man inte har båt och kan nå djupare vatten...

Annars kan man hitta mig i Sandasjön i nacka där ja flugar regnbåge.
      Ok, jo just nu är det ju relativt varmt som sagt... men att få fisk är inte alls omöjligt dock är det inte så stor chans att fånga någon super gurka.

Jag kanske tar mig ut någon dag till Sandasjön, vem vet.

Skitfiske.

/M
      Mina Placeringar:

Kommentera

Jo, kör på bara.
        Tog mitt flug-PB i onsdags - 8 kg
        Under 1 meter djupt och jag körde med flytlina så visst går det, men man bör vänta till kvällen.....
        Första året jag flugfiskar, så jag har väl inte förstått att det inte går på sommaren

Kommentera

Jo visst går det att fiska men det är inte bra

Okej en på firman han fiskar skitmycket gädda han brukar få 10 per dag men under sommaren har han inte fått ett skit knappt.. Hans polare som e med i hans team fick 64 gäddor på en helg i norrtälje här i veckorna,,vet inte vart knepet ligger men jag väntar till hösten,, Skål på er

Kommentera

Ursprungligen postat av Spy Visa inlägg
            Jo, kör på bara.
            Tog mitt flug-PB i onsdags - 8 kg
            Under 1 meter djupt och jag körde med flytlina så visst går det, men man bör vänta till kvällen.....
            Första året jag flugfiskar, så jag har väl inte förstått att det inte går på sommaren
            Schysst och gratulerar Richard! - Hojta till om du tänkt ta en tur någon dag alt senare nu i höst.

Man kan ju alltid "skarva" sina egna linor och köra en sjunkande top för att få ner flugan men att kasta vid grynna i skymning kan nog vara effektivt om väderförhållandena är de rätta.

/M
            Mina Placeringar:

Kommentera

Tack, jag hojtar till om det finns plats i båten ;-)
              Nu vet jag inte hur det går med två rookies som svingar flugor samtidigt

Jag har en Intermediate-klump också som jag bytte till när vårfisket var över,
              men jag tycker halva grejen med flugfiske försvinner om man inte ser flugan hela tiden, så jag bytte tillbaka.....
              Dessutom är det lättare att kasta med en flytlina, eftersom jag låter det mesta av linan falla i vattnet under intagningen.
              Måste nog leta efter en bra linkorg.....

Kommentera

Ursprungligen postat av Spy Visa inlägg
                Tack, jag hojtar till om det finns plats i båten ;-)
                Nu vet jag inte hur det går med två rookies som svingar flugor samtidigt

Jag har en Intermediate-klump också som jag bytte till när vårfisket var över,
                men jag tycker halva grejen med flugfiske försvinner om man inte ser flugan hela tiden, så jag bytte tillbaka.....
                Dessutom är det lättare att kasta med en flytlina, eftersom jag låter det mesta av linan falla i vattnet under intagningen.
                Måste nog leta efter en bra linkorg.....
                Ha, rookie å rookie inte första gången jag kastar med flugspö .

Det är rätt det ska vara flyt lina, det är halva grejen med att fluga efter gädda att se de spektakulära huggen.

Med en kort men stabli skjutis så kommer man förbannat långt utan att ens ha mycket lina ute i kastet.

Jag sitter just nu och funderar på linkorg och tittar runt på nätet men inte kommer jag lägga 700 pix för en plastlåda. - Jag skall se runt vad de finns för alternativ har sätt från RT för 100-200kr ... skitmärke men en linkorg är väl sak samma i princip.

Annars kan man ju alltid köpa en plastdunk och göra sin egen haha.

Ska ut imorgon och köra, men blir ifrån land... alltid skönt att komma ut och fisk blir det nog dock tveksamt om det är i större kaliber... dem tar jag i höst.

/M
                Mina Placeringar:

Kommentera

Jag var ute idag dock var det alldeles för kraftiga vindar som blåste åt "fel" håll .. skulle tagit med mig jerkbait setet och dängt lite då hade det nog levererats gädda.

Skall vänta och se om blåsten lägger sig till imorgon och göra ett nytt försök då med flugprylarna annars blir det att dänga lite jerk eventuellt.

/M
                  Mina Placeringar:

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael S Visa inlägg
                    Jag var ute idag dock var det alldeles för kraftiga vindar som blåste åt "fel" håll .. skulle tagit med mig jerkbait setet och dängt lite då hade det nog levererats gädda.

Skall vänta och se om blåsten lägger sig till imorgon och göra ett nytt försök då med flugprylarna annars blir det att dänga lite jerk eventuellt.

/M
                    Var ute idag, körde jerkbait ... tappade 2 riktigt fina gäddor vid landning då det inte var ett lätt åtkomligt ställe då d är massa stora stenblock längs kanten samt att det är vass på båda sidor , cirkus 1,5-2 meter max rum att drilla fisken på... snabb drillning och landning är ett måste inte världens lättaste när man är ensam.

Jag får helt enkelt köra håven nästa gång jag är ensam och fukta den riktigt rejält.

Annars var det grymt bra hugg i gäddorna idag... 2 bommade vid landning och ett missat hugg precis vid fötterna på mig.

Schysst dag ändå! - Bonus fisken : En aborre som högg på en Buster Jerk... första kastet.

skitfiske!

/M
                    Senast ändrad av Mikael S; 2009-08-18, 18:01.
                    Mina Placeringar:

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
                    9 svar
                    1 469 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Alman
                    av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
                    6 svar
                    1 463 visningar