Vart ska vi åka (havsfiske i Norge)? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vart ska vi åka (havsfiske i Norge)?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jonas 37
    Är det Söröya eller saltströmmen som stugan ligger? Liten varning för reglerna hos Artic-sea sport i Saltströmmen.Dom säljer bensin på centret för ca 18-20kr per liter.Åker du till nån mack i närheten och tankar så blir dom griniga.
    Med deras hyrbåtar får du inte åka igenom strömmarna.Problemet är att det bästa flundra stället ligger utanför Saltströmmen.Nån som kan bekräfta detta som bott där? jag hörde detta av en kompis som bodde där 2004 så deras regler kanske är annorlunda nu?
    Den stugan jag redogjorde för där är hos Artic Sea Sport i Saltströmmen och jag har hört exakt samma saker om dem som du nämner.
    Just nu lutar det åt Söröya.

Kommentera

Jo, några 7 tusen/person lär inte en resa till Väröya kosta även om man bortser ifrån resan till Bodö, men fiske efter grov torsk, sej och hälleflundra är svårslaget där. Röst ligger längst ut i Lofoten så det är nog mer väderkänsligt tycker jag.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
        Jo, några 7 tusen/person lär inte en resa till Väröya kosta även om man bortser ifrån resan till Bodö, men fiske efter grov torsk, sej och hälleflundra är svårslaget där. Röst ligger längst ut i Lofoten så det är nog mer väderkänsligt tycker jag.
        5700 kr/person för boende samt båt på Söröya med Nodic Sea Angling.
        Åker vi med Wildwater till Väröya för vi betala 9900 per person men då ingår även helpension, något som jag inte är särskilt intresserad av.
        Båda resorna är över en vecka.
        Som sagt, det lutar åt Söröya nu och jag tror inte vi kommer bli besvikna. Men inget är bokat än.

Kommentera

Det tror jag inte ni kommer att bli riktigt trevliga båtar att fiska i från, bra boende vi var där som sagt i augusti och åker upp igen nästa år den 13 aug.
          Du kan läsa ett reportage där i från på min hemsida när åker ni upp då? sen så är det så med havsfisket att man kan bli inblåst med mera allt fiske handlar ju om att vara på rätt plats vid rätt tillfälle en smula tur och givetvis erfarenheter.
          Men som sagt jag tror ni kommer att bli nöjda, dom flesta som har varit där bokar om till nästa år igen och inte utan någon anledning!
          Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av v_skogh Visa inlägg
            Det är så att svärfar fyller 50 i december och vi tänkte ge honom en fiskeresa han sent kommer glömma.
            I vår födelsedagspresent ska boende samt båt för en vecka ingå, något som verkar kosta runt 7000 spänn/person. Vi är tre som åker då även jag samt min egen far ska följa med. Så alltså boende i självhushåll är att föredra samt båt eller plats på båt.
            Har kikat på följande camps:
            Saltströmmen:

Söröya:

Båda har paket att erbjuda som ligger på ungefär 7000 spänn/person.
            Avstånd och resa behöver vi inte tänka på då vi kommer ta bil och det spelar mindre roll om vi behöver åka 150 mil eller 200 mil. Vill vill ha det bästa fisket för pengarna samt den finaste upplevelsen.
            Så vilket av ovanstående skall jag slå till på eller finns det rentav något ännu bättre? Vi har för avsikt att åka slutet av maj, juni eller juli.
            Ska tillägga att vi vill fiska Hälleflundra, grov Sej och naturligtvis Stortorsk. Annan fisk är bonus.

Tacksam för svar

Är det i första hand hälleflundra, torsk och storsej ni är ute efter kan jag absolut rekommendera Vaeröy. Har varit där 4 ggr, däremot är Söröya mer artrikt med chans på storuer och storlubb, rödspätta mm...För egen del blir det Söröya nästa år men vill man ha bra gung i spöna är Vaeröy ett bra val..
            Hälleflundrafiskare

Kommentera

Har nordic-sea-angling monopol på boendet i Söröya? Eller finns det andra stugvärdar? Finns det bra ramp om man tar med sig båten? Kan man traila till strömmen så kan man väl traila till Söröya hehe.
              Det finns annat boende också, vet att vissa göteborgare brukar hyra in sig privat sen finns det något som heter måseriet. Brant ramp som kräver 4-hjulsdrift finns. Dett gäller Sörvaer. Sen finns ju också möjligheter i Hasvik men då blir det långt till fiskeplatserna. Sen kan Du ju hyra enbart boende av Nordic-Sea-Angling och traila upp själv.
              Hälleflundrafiskare

Kommentera

OK jag får tacka för hjälpen.Från Västerås så är det ca 130mil till Saltströmmen , jag gissar att det är ca 150-180mil till Söröya?
                Explore ViaMichelin, your guide to mobility. Interactive map, itineraries, charging stations, accommodations, restaurants and tourist attractions. Plan your adventure now!

Jag har 221 mil från Borås till Söröya

Kommentera

Röst! Helt klart! varit där tre vänder och fler kommer det bli! Torsk och sejfisket är oslagbart! Världsrekordet på helgeflundra ärvältaget där också! Har nr till en mycket trvlig fiskare som har en camp med bra båtar och trevligt boende. Pma om du ärintresserad!

Kommentera

OK jag får tacka för hjälpen.Från Västerås så är det ca 130mil till Saltströmmen , jag gissar att det är ca 150-180mil till Söröya?
                    Från Stockholm till Söröya är det drygt 170 mil om jag minns rätt.
                    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av v_skogh Visa inlägg
                      Vad är det som får dig att välja Vaeröy framför Saltströmmen och Söröya?
                      Saltströmmen är i mina ögon absolut inget alternativ till Vaeröy. Skillanden i reslängd är så liten och fisket är så oerhört mycket bättre på Vaeröy.
                      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
                      9 svar
                      1 472 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
                      6 svar
                      1 486 visningar