Kap Verde - off the beaten track - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kap Verde - off the beaten track

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kap Verde - off the beaten track

Jaha, då har man gått och impulsköpt en resa till Kap Verde. Fisket är inte huvudsyftet, å andra sidan vill man ju fiska alltid och överallt dit man kommer.
    Är det bara Big Game Fishing som gäller där? Är inte så förtjust i när det är alltför tillrättalagt - eller dyrt för den delen - så planen är att göra nån deal med en lokal båtägare. (Oavsett vad vissa påstår, tror jag inte att infödingar alltid är livsfarliga och opålitliga, har rest för mycket för att köpa det)
    Någon som gjort några spännande fiskeerfarenheter i Kap Verde? Eller har tips? Jag åker i slutet av oktober, så om någon ska dit då kan vi ju höras.

Det är off season på marlinfisket i oktober så du gör rätt att spara pengarna..

Finns bra med Wahoo och tonfisk runt Kap Verde. Du bör kunna komma i kontakt med dem om du åker ut med en mindre båt. Kolla bara vädret, brukar vara rejält blåsigt där och då blir det rätt stora vågor...

Annars kan du prova att meta tigerhaj i hamnen. Såg en riktigt stor där när jag var nere... 300 kilo+ .... simma inte där på kvällarna... inte i hamnen iaf..

/Johan P

Kommentera

Jasså du fyndade me på Tradera?

Kommentera

Ursprungligen postat av mandatory Visa inlägg
        Jasså du fyndade me på Tradera?
        Jäpp! Idag. Jag vill helst inte höra vad du betalade.
        Var ute och cyklade ang. datum, slutet på november var det visst.
        JohanP, tack för bra tips. Har ett grovt Ugly Stik (har ingen koll på vad det påstås klara) - är det troligt att jag måste investera i nåt annat? Äh, får väl fara till ÖB och inhandla nåt högkvalitetsset från Fladen.
        Håller mest till vid skogstjärnar i vanliga fall, så detta kan bli riktigt intressant. Har dock sett hajar på teve och ätit tonfisk på burk.

Kommentera

Fixa en amb 7000 eller liknande ladda med 3-400 meter 0,45 så är du hemma... Om du nu inte får på ett monster..

Kommentera

Olika från olika år med tonfisk. Året innan jag var där hade det varit stora mängder, när jag var där fanns inget.. Finns guider på sal som åker med fyrhjulingar, metar haj från land. Samt spinnfiskar.. Tror det finns hemsida? Går att fånga bonefish från land också. Blåste för mkt/stora vågor för landfiske när jag var där.
            Bra ställe, dock har folk det lite för dåligt för att man skall vara helt oberörd.
            Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

var på ön Sal hösten -02 var ute med nån lokal förmåga jag och farsan, ena dan körde vi trolling och fick då wahoo och tonfisk, största wahoon vägde drygt 20 kg!. dan efetr körde vi bottenmete och fick en massa olika fiskar b.la. en lite haj. jag hade med mig ett lätt haspelspö som fiskade med ifrån land. fick bäst på små rappala magnum sjunkande, fångsten var olika typ av små groupers.

Kommentera

Låter riktigt lovande. Stort tack.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
                9 svar
                1 469 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Alman
                av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
                6 svar
                1 463 visningar