Guidad fisketur? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guidad fisketur?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Guidad fisketur?

Yo

Mitt fiskeintresse verkar smittat av sig på mina arbetskollegor i teamet och vi funderar nu på att titta efter en guidad tur då alla inte har fiskeredskap etc.

Undrar nu om ni har någon fiskeguide att rekommendera som inte är allt för dyr!

Skitfiske!

edt: sorry, glömde nämna vad vi ska fiska och var (ni vet hur stressigt det kan bli när man postar i forum samtidigt som man låtsasjobbar ;-))
    Vi bor alla i stockholmsområdet så skärgår'n efter gädda - abborre är väl det som är aktuellt.

Tack för alla svar!
    Senast ändrad av ifa; 2008-08-08, 09:21.

Här är en att rekomendera

Har en poolare som brukar vara ute med denna guide. http://www.trollingcharter.se/

Jag fick även ett presentkort där nu när ja gifte mig så ja ska få prova själv. Men väntar nog tills det är Lax säsong i Vänern.

Nisse - Gösens ovänn
    http://fishingmongos.blogspot.com/

Kommentera

Vart ska ni fiska? och vad? Wallinsfiske erbjuder guidningar till ett vettigt pris. Ta kontakt med dom på deras hemsida så kanske vi ses. Jag och Johan Guidar i en Silver shark och en Silver Eagle.
      sigpicMörtsnurb
      http://teamsilverguiderna.blogspot.com/

Kommentera

Se till att anlita en utbildad, erfaren och framförallt kunnig och försäkrad guide. Låtsasguider finns det gott om... Att glida runt i finväder klarar vilken bonngubbe som helst men om det blir "skarpt läge" krävs utbildning och erfarenhet. Säkerhet på sjön är inget man vill att någon ska tumma på. Dessutom är det lag på att ha viss utbildning om man ska köra "kommersiell trafik" - som fiskecharter räknas som...
        -----------

<"))))><

Kommentera

Efter gädda o borre i stockholmskärrgård skulle jag reckommendera Jonas på Skärrgårdsfiske eller bröderna Andén. Båda är grymt duktiga.

Annars är skärgårdsguiderna duktiga guider, dock skulle jag påstå att derras specialitet är öring. Men skälvklart kan de fiska gädda också.

Mer info om dessa guider med flera finns att finna på fiske.nu.

Skit fiske

Kommentera

Håller med Peter Larsson till fullo, det ska vara ordentligt med en seriös guide som har just utbildning/Nautisk kompetens och framförallt rätt försäkringar annars är Du/Ni som kunder helt rättslösa om något händer och försäkringsbolagen har blivit klarrt tuffare på detta och värgrar iskallt att betala om det varit fråga om "svartguidning".

Jag vet detta då jag själv jobbar som guide men inte i Stockholm då, och jo jag uppfyller självklart de krav som ställs både med utbildning och försäkringar.

Bra Guide i Stockholmsområdet är Niklas på Skärgårdsguiderna.se en mycket kunnig och seriös guide som jag fiskat en del med och känner fler som anlitat honom med gott resultat.
            Senast ändrad av Rospigg; 2008-08-08, 09:47.

Kommentera

Tack för alla svar, ska se om vi hittar något. Största problemet är väl att övertala chefen till att betala, men inget är omöjligt med lite prestation! :->

Kommentera

bröderna anden rekomderas
                Titta gärna in på min fiskeblogg
                www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Ursprungligen postat av ifa Visa inlägg
                  Tack för alla svar, ska se om vi hittar något. Största problemet är väl att övertala chefen till att betala, men inget är omöjligt med lite prestation! :->
                  Påtala för chefen vilka possitiva företagsekoniska effekter det har med Teambilding oc hdessutom är jag gasnka säker på at tsåna kostander är avdragsgilla men kolla det, då lär han ju iaf inte klaga

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                    Håller med Peter Larsson till fullo, det ska vara ordentligt med en seriös guide som har just utbildning/Nautisk kompetens och framförallt rätt försäkringar annars är Du/Ni som kunder helt rättslösa om något händer och försäkringsbolagen har blivit klarrt tuffare på detta och värgrar iskallt att betala om det varit fråga om "svartguidning".

Jag vet detta då jag själv jobbar som guide men inte i Stockholm då, och jo jag uppfyller självklart de krav som ställs både med utbildning och försäkringar.

Bra Guide i Stockholmsområdet är Niklas på Skärgårdsguiderna.se en mycket kunnig och seriös guide som jag fiskat en del med och känner fler som anlitat honom med gott resultat.
                    Med risk att bli off topic så kanske det ska startas en annan tråd om detta, men:

Har du några exempel på fall då försäkringsbolagen inte betalat ut ersättning?
                    Ola

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
                    9 svar
                    1 479 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Alman
                    av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
                    6 svar
                    1 509 visningar