Ursprungligen postat av "Noyman"
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Matchmeta karp
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggMan kan skaffa tillstånd ocksåsigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggOch hur hade du tänkt dig få det för "Karpar jag fiskat upp ur en liten damm utanför Gränna" !?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggDet är inte upp till mig. inte jag som skaffar tillstånd. Varför skulle man inte kunna få tillstånd till det?sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggFör att fiskarna måste komma från en godkänd odlare som har gokända kontroller av fisken, eller är jag helt ute och seglar? Typ Anneboda Aqua.
Låter det vara osagt, vet faktiskt inte. Det är det i de fall där man planterar in tex regnbåge, stödutsättning av lax osv. Vet dock inte hur det är med karp i ett slutet vatten system. Du har möjligtvis rätt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inläggMeanMachine,om jag inte minns fel så är "Långafjällis" i mörtsjön från skara och den väger iallafall 9kgDen som har flest prylar när han dör vinner!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MeanMachine Visa inläggÅfan, kul att NI hittade en med icke inavlade gener då. ;-)sigpic
Kommentera
-
Måste säga att det är en intressant debatt ang gensvaga tusenbröder, men det är inte detta tråden handlar om. Vi vill få till ett roligt fiske för många och vad man har karpen till som man plockar upp kan diskuteras i en separat tråd.
Självklart rör det sig om en gensvag stam i detta vatten eftersom ALLA härstammar från endast fyra individer. Självklart får fisk inte planteras in i andra vatten utan tillstånd från myndigheter.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MeanMachine Visa inläggJag har tidigare varit med och gjort en liknande grej då vi åkte ner till skara sommarland på en karpmetartävling för att fiska ur deras dammar eftersom karparna förökat sig nått grymt. Detta var nog säkert 15 år sen. All fisk man fick upp fick man ta med hem. Vi tog med oss ett hundratal karp om jag minns rätt. Dessa karpar var också i samma storleksklass och här är då min lilla varning:
Dessa karpar blev inte större än 4-5 kg MAX.
nått att tänka på.
Det finns en sjö är i våra trakter me som har karpar från den tävlingen och de är större än 4-5kg.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hulan Visa inläggMåste säga att det är en intressant debatt ang gensvaga tusenbröder, men det är inte detta tråden handlar om. Vi vill få till ett roligt fiske för många och vad man har karpen till som man plockar upp kan diskuteras i en separat tråd.
Självklart rör det sig om en gensvag stam i detta vatten eftersom ALLA härstammar från endast fyra individer. Självklart får fisk inte planteras in i andra vatten utan tillstånd från myndigheter.sigpic
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
|
9 svar
1 469 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Alman