Bulgarien - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bulgarien

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bulgarien

Imorrn sticker jag och jäntan ner till golden sands i bulgarien. Gött gött, men en hel vecka utan fiske! Tjejen har gått med på att vi kan ta en dags fisketur, wohoo!
    Så är det någon som varit där tidigare och vet diverse fisketurer i svarta havet runt Golden sands trakterna (d.v.s. "Varna"), vänligen informera.

Hallå!

Jag var i bullgarien förra året, och jag kommer aldrig mera sätta min fot i det skit landet kan jag säga.

Bulgarierna är ett extremt otrevligt folk, i alla fall mot turisterna.

Det började redan på flygplatsen med att en stor bullgar vakt gick runt och skrek till alla att hålla käften bara man pratade lite högt, man skulle kunde tro att man var på ett bibliotek,

servicen är skit dålig och maten ska vi inte ens prata om.

Vi höll även på att bli rånade mitt på dagen när vi skulle gena igenom några hus och kom in i en gränd i stället.

En kväll fråpgade vi en taxi chaufför om han visste om det gick att fiska någon stans, Ja visst sa han ni kan få fiska haj, han gav oss sitt telefon nummer och sa att vi skulle ta med 1000sv kr var och ringa han efter 12 på kvällen nästa dygn, dagen efter gick vi in på en turist information och frågade om fiska haj, dem skrattade bara och sa ne något sånt finns inte...

kan ju även tilläga att jag fick virus av deras skit mat och va sjuk halva min semester..

Jag skulle kunna fortsätta att skriva 100 saker till om det här fantastiska landet men jag orkar inte..

Hoppas att eran resa blir bättre än våran i alla fall..

Och akta er för security cott dem är helt sjuka i huvudet, villket även kunde läsas om i aftonbladet för några veckor sedan om hur dem misshandlar turister och nyligen hade dödat en turist..
    Om jag hade napp lika ofta som du skulle hela båten vara full med fisk!

Kommentera

Ja fy fan, känner igen mycket av vad du skriver. Vi klarade oss utan snedsteg dock, hittade ett bra, billigt käkställe med rätt sjysst personal (åtminstone blev dom det efter att vi lunchat där 3 dagar i rad).
      Ja försökte hitta en del fiskeresor, men jag tröttnade snabbt då ingen kan mer engelska än "fish?". Finns dock lite båtar i hamnen längst upp i norr på stranden, orkar man kommunicera med fanskapen så finns det nog chanser till en fisketur. Men den lär inte bli billig!

Kommentera

Ursprungligen postat av Gaddkraelarn Visa inlägg
        Ja fy fan, känner igen mycket av vad du skriver. Vi klarade oss utan snedsteg dock, hittade ett bra, billigt käkställe med rätt sjysst personal (åtminstone blev dom det efter att vi lunchat där 3 dagar i rad).
        Ja försökte hitta en del fiskeresor, men jag tröttnade snabbt då ingen kan mer engelska än "fish?". Finns dock lite båtar i hamnen längst upp i norr på stranden, orkar man kommunicera med fanskapen så finns det nog chanser till en fisketur. Men den lär inte bli billig!
        Vi var ut på en "fiske" tur när vi var ned sist i Varna och blev lurade frågade flera gånger om det var pilk fiske med spön och det skulle det vara. Vi blev hämtade på morgonen och körda ned till en segelbåt och efter en halvtimmes segling ankrade kaptenen och delade ut fiske grejorna som var en lina upplindad på ett skumgummi men en 8as enkelkrok agnad med en liten bit bläckfisk och 30g bly. Jag var den enda som fick fisk på båten och det var någon typ av vitfisk med stora ögon. Fiske turen var hela dagen men vi fiskade kanske max 1,5 timmar resten seglade vi runt. Men tur så var det inte så dyrt ca 200kr/skalle
        Bifogade filer

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Jag har varit i Plovdiv och fiskat. Känner inte igen mig i beskrivningen av bulgarerna. Det är iofs hög kriminallitet i landet men de bulgarer jag känner är bra killar. Har kontakt med tre fortfarande. Det är kanske annorlunda i turistorterna och mot "turister". Maten smakade inte så mycket men var ok. Nu var jag inte på någon turistort. På sådana ställen brukar det blomma upp en del mindre bra ställen.

Vad du kan göra är att surfa in på Filstars.com's hemsida. Ring upp dem när du är framme och fråga efter Kiril. Hälsa från Benni. Det är en bra pålitlig snubbe som fiskar en hel del. Han kan säkert ge dig kontakter. Dessutom har de otroligt fina billiga fiskesaker. Han kan säkert tipsa om en bra fiskebutik på din ort.

Alternativt mailar du Ivo och ber om hjälp. En ursjysst snubbe som ifos bor i Sofia men som har kontakter överallt.
          Mete framför allt!
          www.Metetorget.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Nemesis Visa inlägg
            Hallå!

Jag var i bullgarien förra året, och jag kommer aldrig mera sätta min fot i det skit landet kan jag säga.
            Håller med till 100% jävla skitland, så jävla otrevliga och hänsynslösa dom är där! Jag var med om ett antal saker som jag inte tänker berätta om här! Det var för jävligt. Alla som planerar att åka dit: SKIT I DET!

Kommentera

Bulgarien är till för gymnasielever som inte har några referenser, det kan bara går åt he_vete i bulgarien, min polare och jag blev riktigt magsjuka när vi var där! Sen är det ju ett faktum att bulgarer är jäkligt otrevliga!

Annars är det ju billigt med sprit/spolarvätska...
              Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Hrmmm. Det verkar som att alla varit på lågbudget hotell och på de värsta turistorterna :=)
                Mete framför allt!
                www.Metetorget.com

Kommentera

Som lastbilschaffis har jag varit i bla.bulgarien och rumänien. Ser dessa som europas r-vhål. Mutor,mutor,mutor... Lätt att bli fett blåst...

Kommentera

Oj, att det var illa har man ju läst om. Men att det var så här illa är ju skrämmande.
                    http://krillelundgren.blogspot.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
                    9 svar
                    1 471 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Alman
                    av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
                    6 svar
                    1 476 visningar