Resa till gäddriket 14-16:e September - Dragsö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Resa till gäddriket 14-16:e September - Dragsö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Resa till gäddriket 14-16:e September - Dragsö

    Planerar en gäddfiske (och kanske lite abborrfiske) resa till Dragsö i Karlskrona skärgård den 14-16 September.

    Kommer åka ner Fredag morgon - vara framme vid 14-15. Fisket kommer se ut ungefär såhär...

    - Fredag eftermiddag/kväll 15-20.30
    - Lördag morgon/dag/kväll 05-20.30
    (med ordentlig lunchpaus)
    -Söndag morgon 05-12.00

    Nu vill jag ha alla tips jag möjligt tänkas kan. Står i valet och kvalet ifall vi skall ta bilen ner, flyga till Ronneby eller ta tåget.

    Flyget är billigast - men man landar i Ronneby, 3.7 mil ifrån Dragsö. Vad kostar en taxi den sträckan?

    Tåget är dyrast men bekvämt. Stationen ligger 3 km ifrån Dragsö Camping.

    Med bil är det 6-7 timmar (inkl lunchpaus) körning ifrån Bålsta där jag bor. Fördelen är att man ha tillgång till bil därnere.

    Ett annat alternativ är att flyga ner och hyra en liten bil att ha därnere.



    Ruskigt prisvärt verkar det i alla fall vara. 300 kr/natt för 2 bädds stugan inkl TV och litet kök. Varmvatten och dusch 35 meter ifrån stugan. Vem bryr sig kommer ju bli fiske hela dagarna ändå.

    Master 500-båtarna ser också trevliga ut. Buster kopior med 25 hk 4-taks motor på.

    Någon som vet om man kan hyra Ekolod/GPS till dem?? Sjökort? Skulle behövas då man inte kan vattnen så bra alls..

    Mailade dem och frågade, men tänkte att jag slänger ut frågan här.
    Alla tips mottages varmt. Tips om att ta sig dit smidigt (bussar från karlskrona, taxipriser, parkering av bilen osv) tips om fiskeplatser eller fisket i största allmänhet. Kommer fiska uteslutande gädda/abborre, eventuellt Havsöring..
    Min blogg

  • #2
    Öring kan du nog glömma då det råder fiskeförbud efter dom under tiden 15sep-31dec

    Kommentera


    • #3
      Får ta öringpasset på Fredagen den 14:e när vi kommer ner då. Nu ser det dessutom ut som det blir Torsdag 13:e redan. 2 dagar HÖ då, och sen gädda och borre resten...
      Min blogg

      Kommentera


      • #4
        Lycka till med öringfisket...

        Kommentera


        • #5
          Ok. Nu verkar det luta åt helgen den 29-30/9 istället då jag är i Ronneby på jobb veckan innan ändå.

          Men har inget sällskap, tyvärr. Någon som bor kring Karlskrona och vill göra mig sällskap i en Master 500?? Någon som gillar jerkbaitfiske och har tillgång till ekolod/sjökort för skärgården vore kanon... Jag kommer med all sannolikhet bo på Dragsö och hyra en Master 500 över Lörd-Sönd. Jag står för båten och den som vill göra mig sällskap får gärna stå för ekolod och bidra till soppan.
          Min blogg

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
            Ok. Nu verkar det luta åt helgen den 29-30/9 istället då jag är i Ronneby på jobb veckan innan ändå.

            Men har inget sällskap, tyvärr. Någon som bor kring Karlskrona och vill göra mig sällskap i en Master 500?? Någon som gillar jerkbaitfiske och har tillgång till ekolod/sjökort för skärgården vore kanon... Jag kommer med all sannolikhet bo på Dragsö och hyra en Master 500 över Lörd-Sönd. Jag står för båten och den som vill göra mig sällskap får gärna stå för ekolod och bidra till soppan.
            För man fråga vad det kostar att hyra Mastern över helgen? Jag bor i Skåne och skulle gärna ta mig upp, men är tyvärr upptagen då.

            Kommentera


            • #7
              Mascot, ödsla din tid och dina pengar på några sjöar kring dig istället.

              Kommentera


              • #8
                Mascot, var har du gjort av Lip Grip:en?

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
                  Ok. Nu verkar det luta åt helgen den 29-30/9 istället då jag är i Ronneby på jobb veckan innan ändå.

                  Men har inget sällskap, tyvärr. Någon som bor kring Karlskrona och vill göra mig sällskap i en Master 500?? Någon som gillar jerkbaitfiske och har tillgång till ekolod/sjökort för skärgården vore kanon... Jag kommer med all sannolikhet bo på Dragsö och hyra en Master 500 över Lörd-Sönd. Jag står för båten och den som vill göra mig sällskap får gärna stå för ekolod och bidra till soppan.
                  Du kommer inte behöva ekolod enligt guiderna, dem visar vart på sjökartan! åker ner imorgon bitti för att jaga madamerna!

                  Kommentera


                  • #10
                    Muskytracker: Lip gripen är skickad för längesen.. du måste ju bara fått den nu, eller????

                    Sällskap som har koll på Karlskrona/Ronneby sökes fortfarande helgen den 29-30/9 om vädrets makter håller rimliga gränser...
                    Min blogg

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
                    9 svar
                    1 451 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Alman
                    av Alman
                     
                    Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
                    6 svar
                    1 441 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg kalyl
                    av kalyl
                     
                    Startad av Sjöstrand, 2015-05-12, 15:35
                    3 svar
                    1 001 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Husse0416, 2017-05-07, 20:36
                    3 svar
                    467 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Fiskefuralles  
                    Startad av johanbergqvist, 2017-11-22, 17:33
                    2 svar
                    467 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg islanddrip  
                    Arbetar...
                    X