Fiskepolare runt Södertälje! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskepolare runt Södertälje!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
    Telgekroken, det är väl Södertälje SFK som arrenderar Måsnaren. Var där på en pimpeltävling för många år sen.
    Är rätt grung och övergödd till tusen. Fast den kanske blivit bättre sen den tiden. Finns gös men var jag hört är det inga mängder och inga jättar. Hur är borrefisket, är det några grisar. MVH Gurra.
    Tja Gurra.

    Du hade nästan rätt om dem som arrenderar Måsnaren, det är Södertälje amatörfiskeklubb (SAFK). hehe

    Vad gäller övergödheten så är det den övre delen av sjön, Lilla Måsnaren som är ganska igenväxt, ser dött ut men det hoppa till ganska rejält där i "pölen" förra veckan så liv finns det allt kvar där inkl. en jä-la massa småborrar. Vad gäller gösar så finns det nog en hel del stora men då är det trolling som gäller på kvällen för jag har inte lyckats fånga någon från land så jag har börja snurra kring Almnäs nu ihop om att hinna en f-n.
    [FONT="Verdana"]Pike Performance, Södertälje![/FONT] | [FONT="Verdana"]Skicka gratis SMS[/FONT]

    Kommentera


    • #12
      Tegelkroken, Vad fiskar du efter mest? Jag kastar nästan bara efter gädda med wobblers. Har skaffat lite jerk beten också men har inget riktigt jerksö ännu.
      Kör du samma fiske så kanske man kan dra ut nångång.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Pike_Micke Visa inlägg
        Tegelkroken, Vad fiskar du efter mest? Jag kastar nästan bara efter gädda med wobblers. Har skaffat lite jerk beten också men har inget riktigt jerksö ännu.
        Kör du samma fiske så kanske man kan dra ut nångång.

        Telgekroken fiskar nog mest efter bottennapp tror jag. För det är det enda han har fått när jag har vart med i alla fall.
        Senast ändrad av Nemesis; 2007-08-23, 02:54.
        Om jag hade napp lika ofta som du skulle hela båten vara full med fisk!

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Pike_Micke Visa inlägg
          Tegelkroken, Vad fiskar du efter mest? Jag kastar nästan bara efter gädda med wobblers. Har skaffat lite jerk beten också men har inget riktigt jerksö ännu.
          Kör du samma fiske så kanske man kan dra ut nångång.
          Kör samma sak, alltid ute efter gädda när ja fiskar men en oh annan fet borre får ju oxo fastna ibland. Kastar gärna efter gädda, metar mört (bete) oh gäddmetar i vassruggen.

          Ursprungligen postat av Nemesis Visa inlägg
          Telgekroken fiskar nog mest efter bottennapp tror jag. För det är det enda han har fått när jag har vart med i alla fall.
          Bottennapp, haha, nu e du väl full eller, de e ju ÖºB oh Rushkie som fasnar hela tiden dessutom så menade du nog bottenmete.
          [FONT="Verdana"]Pike Performance, Södertälje![/FONT] | [FONT="Verdana"]Skicka gratis SMS[/FONT]

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
          9 svar
          1 451 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Alman
          av Alman
           
          Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
          6 svar
          1 441 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg kalyl
          av kalyl
           
          Startad av Sjöstrand, 2015-05-12, 15:35
          3 svar
          1 001 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Startad av Husse0416, 2017-05-07, 20:36
          3 svar
          467 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Fiskefuralles  
          Startad av johanbergqvist, 2017-11-22, 17:33
          2 svar
          467 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg islanddrip  
          Arbetar...
          X