Bor i Ulricehamn så har fiskat i åsunden i många år. Vill väl inte ge bort mina favoritställen men har stuga i näsboholm så de ligger väl i dom krokarna Fiskar mest gös.. Var i landsjön vid kaxholm utanför jkpg igår, blev 18 gäddor. Riktigt roligt då vattnet var förvånansvärt klart (sikt på 3-4m) Så såg riktigt mkt fisk, en del riktigt grovt också. Var dock svårt att få de större att nappa.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Boråsare?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av rassau Visa inläggTom, 25 år bor mitt i stan. Fiskar inte så mycket men har köpt nya grejer så vill gärna fiska så mycket jag kan. Testade transås igår, inte ett napp på 7 timmar. :P Hänger gärna på nån och fiskar.
Jag fiskar endast med båt på motsatta sidan när du kommer ner från båtarna från viken till vänster och sedan kanske 100-200 meter utmed kanten.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av shank Visa inläggFick ett tips ang. Transås som hjälpte mig. Toby 7-10gr silver. Hade framtillsdess aldrig fått någonting där. Nu tar det i princip aldrig mer än 20-30 minuter så får man sluta fiska, släppa tillbaka eller skaffa nytt fiskekort.
Jag fiskar endast med båt på motsatta sidan när du kommer ner från båtarna från viken till vänster och sedan kanske 100-200 meter utmed kanten.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av rassau Visa inläggHehehe, ok låter bra. När drar vi o fiskar så du visar hur det ska gå till?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av shank Visa inläggVisst.. Känner att jag kan ha satt ribban något högt men va fan :-)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av shank Visa inläggFick ett tips ang. Transås som hjälpte mig. Toby 7-10gr silver. Hade framtillsdess aldrig fått någonting där. Nu tar det i princip aldrig mer än 20-30 minuter så får man sluta fiska, släppa tillbaka eller skaffa nytt fiskekort.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av rassau Visa inläggVar på kyppe i pissvädret idag ett par timmar o kasta med toby, hade ett enda napp bara, och det på en toby då såklart, silvrig men annars är det ju illa. fast det kanske suger ganska hårt att fiska i regn.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av shank Visa inläggUtan att veta ett dyft om regnbåge så har jag samma erfarenhet, dvs Regn=Pissfiske. Var I transås senast i början på Maj, kanske skall prova att åka dit snart igen då.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
|
9 svar
1 471 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Alman