Boråsare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Boråsare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av v_skogh Visa inlägg
    Va ute förförra helgen, dock i en sjö som inte tillåter iläggning av båt. Ska ut på söndag också då, en annan sjö men samma sak vad det gäller båt.
    Har ärligt talat dålig koll på vilka större vatten i närheten där man kan jaga gädda.
    Eller är du ute efter gös?
    Jag brukar fiska i åsunden/åstolken eller Mjörn tycker det är skoj med gädda/gös, brukar följa med polarn när han fiskar men det blir inte så ofta...
    Viaredssjön var jag och hyrde båt i somras drog 2 gösar på kvällen så där ska det testas i år igen...

Kommentera

Ursprungligen postat av madis Visa inlägg
      Jag brukar fiska i åsunden/åstolken eller Mjörn tycker det är skoj med gädda/gös, brukar följa med polarn när han fiskar men det blir inte så ofta...
      Viaredssjön var jag och hyrde båt i somras drog 2 gösar på kvällen så där ska det testas i år igen...
      Trollar du eller är det spinnfiske?
      Själv är jag ganska biten av vertikalfiske efter gös, riktigt roligt men ett ekolod är ett måste men det har ju du

Kommentera

Trollar du eller är det spinnfiske?
        Själv är jag ganska biten av vertikalfiske efter gös, riktigt roligt men ett ekolod är ett måste men det har ju du
        Kör nästan bara trolling men är sugen på att dra igång med vertikal verkar vara riktigt effektivt
        Det suger i fiske tarmen nu

Kommentera

Kan förstå detta, när handlade du båten då?

Kommentera

Kan förstå detta, när handlade du båten då?
            Köpte bara båten i vintras för 8000 vet inte om det är ok pris men det verkar så om man kollar vad dom kostar beg.. Min första båt så jag får vara nöjd...
            Sen har jag köpt en parsun 15hk 4-takt beg så länge pengarna styr ju mycket när man har familj. Alla säger att parsun är en skit motor men han som servar min motor har en egen och han är super nöjd,,,Låter mycket när man kör på höga varv men vad gör det jag ska fiska inte åka fort..... så det är bara att vänta och se

Kommentera

8000 spänn låter som ett kanonköp, sitter i samma situation. Familj och hus som vi håller på att renoverar, men någon dag blir det båt. Förhoppningsvis till hösten.

Kommentera

Skogh, vart är du och fiskar då? Jag har vart ute i Säven, Öresjö och någon gång i Ärtingen i år. men bara fått smått. Blir Säven idag igen, Hoppas på något större än 3kg idag.

Vi kan väl dra ihop någon dag med fiske och grill mm någon dag. Verkar ändå vara några från Borås som hänger här.
                Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

Jag fiskar där jag kan, dvs där polare har båtar eller tillgång till båt.
                  På söndag blir en sväng till Bystasjön utanför Gällstad. Knappt gäddor över 5 kg men ofantliga mängder med riktigt aggresiv fisk. Skit kul fiske på lätta grejjer. Dock svåråtkomligt om du inte har båt liggandes där.
                  Ditt förslag låter kanon, jag är lätt på. Man kan ju börja med att träffas vid ett Put & Take-vatten för fiske och skitsnack/ljug

Kommentera

Jag fiskar där jag kan, dvs där polare har båtar eller tillgång till båt.
                    På söndag blir en sväng till Bystasjön utanför Gällstad. Knappt gäddor över 5 kg men ofantliga mängder med riktigt aggresiv fisk. Skit kul fiske på lätta grejjer. Dock svåråtkomligt om du inte har båt liggandes där.
                    Ditt förslag låter kanon, jag är lätt på. Man kan ju börja med att träffas vid ett Put & Take-vatten för fiske och skitsnack/ljug
                    Jag är lätt på. Fiskar i princip bara i tolken, åsunden o transåsjön. Skulle gärna prova något annat.

Kommentera

Transåssjön fiskar jag en del i också, har dock inte varit där i år.
                      Men "stranden" i transåssjön hade väl varit utmärkt för ett "träff"?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
                      9 svar
                      1 471 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
                      6 svar
                      1 476 visningar