Thailand phuket - Saltvattenfiske! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Thailand phuket - Saltvattenfiske!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Thailand phuket - Saltvattenfiske!

    Hallå
    Någon som har bra erfarenhet av saltvattenfiske runt Phuket?
    Ska ner i två veckor och vill testa fisket däromkring. Inte dammarna bara, mer sugen på havsfiske.
    Funderar också på om man ska ta med eget spö och grejer för lite enklare kustfiske men osäker på om man får fiska hur som helst.

    Tips någon?

  • #2
    Jag har fiskat både saltvatten och "damm" omkring Phuket. Saltvattensfisket efter tonfisk var "organiserat" på så sätt att vi åkte ut med en större båt (ej fiskeanpassad) och spön (överdimensionerad de luxe). Det kom upp rätt art dvs 5-6 st tonfiskar i kilosklassen på en hel dags trolling. Båten var stor för att kunna svälja så många passagerare som möjligt och vi startade 2 h efter utsatt tid. Så ja det kändes knappast professionellt och inte riktigt vad de utannonserade, men visst ville man bara ut på det blå så var det en fin dag. Kunde ha varit en fluke, men känslan av att ha hamnat i en turistfälla var svår att bli av med.

    Mitt tips är därför som du själv är inne på, att se till att göra en så ordentlig och grundlig research du bara kan så du inte blir besviken och maximerar dina chanser att få ut ungefär vad du förväntar dig. Förvänta dig inte samma som om du åkte ut med en renommerad guide i Sverige om du tar första bästa. Tyvärr kan jag inte ge dig mer än att höja ett varningens finger...

    Kommentera


    • #3
      Fiskat lite ute på havet , dåligt fiske enstaka små . Metat från land och fått endel småfisk däribland stingrocka .
      "HalvDan var här"

      Kommentera


      • #4
        Jag hade kört lite Light Rock Fishing från land om jag var du och försökt få upp lite roliga arter Teleskopspö/resespö med ca 10g kastvikt är kul att fiska med. Bete är isome det vassaste i konstgjord väg eller Gulp isome eller vanliga Gulp sandmaskar. Annars finns det säkert beten där att fånga/köp.

        Kommentera


        • #5
          Många fiskecharter är verksamma i Phuket. De erbjuder dagsturer eller flerdagarssafari för seriösa sportfiskare. Du kan ta hänsyn till faktorer som budget, önskad upplevelse och målarter när du väljer en charter. fnf

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av lyanna Visa inlägg
            Många fiskecharter är verksamma i Phuket. De erbjuder dagsturer eller flerdagarssafari för seriösa sportfiskare. Du kan ta hänsyn till faktorer som budget, önskad upplevelse och målarter när du väljer en charter. fnf
            Många skammers oxå bland alla dessa charters, för ca 15 år sen va jag där och tog en sån tur, på reklamflyersen var det bilder på stora GT å såna arter och dom hade den senaste utrustningen från Shimano, Daiwa och ABU bla bla bla, men verkligheten blev nåt helt annat så fiska i Phuket dömer jag ut totalt, fanns ingen fisk i närområdet då och knappast har det blivit bättre nu…

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
            9 svar
            1 425 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Alman
            av Alman
             
            Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
            3 svar
            166 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg S.K fishking  
            Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
            9 svar
            785 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Cosmoz 08  
            Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
            12 svar
            609 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Old Firehand  
            Startad av JockeMedGaffeln, 2023-09-30, 20:35
            0 svar
            143 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg JockeMedGaffeln  
            Arbetar...
            X