Sällskap eller tips för isfiske i Åre-trakten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sällskap eller tips för isfiske i Åre-trakten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Sällskap eller tips för isfiske i Åre-trakten

    Tjena!

    Jag är en kille från Stockholm som ska spendera vintern i Åre. Åker skidor men fiske abstinensen kryper sig på. Undrar därför lite kring var och hur jag ska fiska. Har mycket erfarenhet av både ismete och aborre-pimpel. Men när jag väl är uppe skulle jag gärna rikta in mig på röding, kanadaröding eller lake. Om det finns nån med erfarenhet av isfiske här i trakten så uppskattas alla tips och råd, tack på förhand.

    Mvh en fiskesugen stockholmare!




  • #2
    Ursprungligen postat av Gäddgrabben Visa inlägg
    Tjena! Slitherio

    Jag är en kille från Stockholm som ska spendera vintern i Åre. Åker skidor men fiske abstinensen kryper sig på. Undrar därför lite kring var och hur jag ska fiska. Har mycket erfarenhet av både ismete och aborre-pimpel. Men när jag väl är uppe skulle jag gärna rikta in mig på röding, kanadaröding eller lake. Om det finns nån med erfarenhet av isfiske här i trakten så uppskattas alla tips och råd, tack på förhand.
    Mvh en fiskesugen stockholmare!


    Kanadaröding är lite mer ovanlig men finns i vissa sjöar i området. De kan ofta hittas i djupare vatten och kan kräva lite mer tålamod. Några tips för kanadaröding:
    1. Djupsjöar: Kolla in djupare sjöar som erbjuder god tillgång på byten som sik och andra småfiskar.
    2. Djupfiske: Använd tyngre utrustning och försök fiska på djup mellan 10-20 meter.
    3. Levande bete: Levande betesfisk kan vara väldigt effektivt för att locka kanadaröding.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
    9 svar
    1 456 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Alman
    av Alman
     
    Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
    6 svar
    1 449 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg kalyl
    av kalyl
     
    Startad av Sjöstrand, 2015-05-12, 15:35
    3 svar
    1 006 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Sundström76  
    Startad av Husse0416, 2017-05-07, 20:36
    3 svar
    471 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Fiskefuralles  
    Startad av johanbergqvist, 2017-11-22, 17:33
    2 svar
    472 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg islanddrip  
    Arbetar...
    X