Fiske i Florida? 30 års present till min man, hjälp!!?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Florida? 30 års present till min man, hjälp!!?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Fialotta Visa inlägg
    Tack! Ja alltså vart vi åker beror väl lite på vart fisket är som bäst. Önskan var mest att det skulle vara kustnära så att man de andra dagarna kan göra lite trevliga utflykter, ligga på stranden osv. Men finns de andra ställen med samma möjligheter aå kan jag absolut tänka mig att ändra om lite i hjärnkontorets planering ��
    Lyssna med hotellet ni har tänkt att bo på om dom har något samarbete med fiskeguider .

Kommentera

Svågern hyrde guide+båt och var ute på grundvattensfiske på havet en dag härom året. Otroligt häftigt! Massor av fisk, jättemånga arter och ett väldigt spännande fiske. Inte vansinnigt dyrt efter vad jag minns.

Det närmaste gädda i Florida är väl alligator annars... ��

Kommentera

Ok, vill ni ligga på stranden i oktober-november så blir det nog svårare att fiska bra Muskievatten är jag rädd... men det kanske Cosmoz08 vet mera om, han har varit och fiskat Muskie i USA vill jag minnas.

Fisket är bättre i norra USA och då bör man nog åka i juni-september om man vill kunna ligga på stranden och sola mellan varven. Kombinationen bra fiske, Muskie, norra USA, oktober och solbad kan bli lite svår, Cosmoz?

Väljer ni solsäkra Florida så kan denna länk ge lite vägledning https://www.floridagofishing.com/spe...-calendar.html

Det här ser väl trevligt ut, sånt en gäddfanatiker kan relatera till och sen kan det vara kul med lite andra arter som finns därute...

Click image for larger version

Name:	IMG_0556.JPG
Views:	1
Size:	64,4 KB
ID:	1787374
        Senast ändrad av anteman; 2018-07-02, 16:14.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          Ok, vill ni ligga på stranden i oktober-november så blir det nog svårare att fiska bra Muskievatten är jag rädd... men det kanske Cosmoz08 vet mera om, han har varit och fiskat Muskie i USA vill jag minnas.

Fisket är bättre i norra USA och då bör man nog åka i juni-september om man vill kunna ligga på stranden och sola mellan varven. Kombinationen bra fiske, Muskie, norra USA, oktober och solbad kan bli lite svår, Cosmoz?

Väljer ni solsäkra Florida så kan denna länk ge lite vägledning https://www.floridagofishing.com/spe...-calendar.html

Det här ser väl trevligt ut, sånt en gäddfanatiker kan relatera till och sen kan det vara kul med lite andra arter som finns därute...

[ATTACH=CONFIG]101090[/ATTACH]
          Stämmer jag har fiskat musky i Kanada, vad jag vet så finns dom bara i dom norra delarna av USA och i Kanada.
          Ser ut att bli Kanada i år igen, men nästa gång då vill jag nog prova Tarpon det ska vara en grymt stark fisk.

Kommentera

Det finns ju aligatorbengädda, vet inte hur beståndet är i Florida men man kan ju hyra en bil lr ta ett inrikesflyg till Texas, snubben skulle nog bli jävligt glad för det är en riktigt brutal fisk.

Click image for larger version

Name:	A9B32E09-1607-4F75-B596-8D0667F5F040.jpeg
Views:	1
Size:	85,7 KB
ID:	1787376
            Senast ändrad av RUSTY HOOK; 2018-07-02, 21:48.

Kommentera

Jättetrevligt initiativ!

Jag kom hem för någon vecka sedan från Florida och vi hade varit där i nästan tre veckor, dock utan att fiska.
              Nästa gång har jag dock fått tillstånd att lägga tid på att fiska
              Vi startade i Ft Lauderdale och åkte sedan ner till Key West, Fort Myers för att avsluta i Orlando.

Bassfiske är väldigt vanligt i Florida men också att fiska från stränder.
              Snook är en sån fisk som man med fördel kan fiska från stränder och det är något som jag ska prova.

En fördel med att fiska på en strand är att då kan ni kombinera sol & bad med fiske. Såg flera familjer göra så på Sanibel som ligger utanför Fort Myers.
              Se till att han har bra solkläder på sig,utan så bränner man sig ordentligt. Köps med fördel i Columbias butik i någon outlet.

Avslutar med en liten film på Snookfiske från just Sanibel:

Ps.
              Man kan också flugfiska Snook från stranden.

Senast ändrad av ThomasEkerö; 2018-07-02, 21:58.

Kommentera

Ursprungligen postat av ThomasEkerö Visa inlägg
                Jättetrevligt initiativ!

Jag kom hem för någon vecka sedan från Florida och vi hade varit där i nästan tre veckor, dock utan att fiska.
                Nästa gång har jag dock fått tillstånd att lägga tid på att fiska
                Vi startade i Ft Lauderdale och åkte sedan ner till Key West, Fort Myers för att avsluta i Orlando.

Bassfiske är väldigt vanligt i Florida men också att fiska från stränder.
                Snook är en sån fisk som man med fördel kan fiska från stränder och det är något som jag ska prova.

En fördel med att fiska på en strand är att då kan ni kombinera sol & bad med fiske. Såg flera familjer göra så på Sanibel som ligger utanför Fort Myers.
                Se till att han har bra solkläder på sig,utan så bränner man sig ordentligt. Köps med fördel i Columbias butik i någon outlet.

Avslutar med en liten film på Snookfiske från just Sanibel:

Ps.
                Man kan också flugfiska Snook från stranden.

Åkte du till Florida utan spö?!

Kommentera

Tyvärr ja.
                  Skall åtgärdas till nästa gång.
                  Det man måste komma ihåg är att köpa fiskekort, böterna är ganska dryga.
                  Och det är olika fiskekort om man vill fiska i havet och t.ex. Everglades. Som utlänning är man tyvärr hänvisad till de dyrare varianterna t.ex.30$ för 7 dagar.

http://myfwc.com/license/recreationa...horeline-faqs/

Kommentera

Ingen muskie i Florida tyvärr. Däremot är ju Lake Okeechobee känt för sitt fantastiska bassfiske. Det hade jag velat prova

Sedan är ju fisket på grundområdena runt the Keys fantastiskt. Många arter olika arter bla tarpoon, jacks, permit, bonefish, barracuda bla. Utrustningen och tekniker som används känner en gäddfiskare igen, vilket är ett plus i min bok. Om man fångar lite bra bete och läget är rätt brukar man också lägga ut ett bottenmete för haj. Jag aldrig krokat någon men har haft takes och sett haj nära båten. När man står med spöt i hand och linan löper ut och man vet att det kan vara en tjurhaj på 4 meter i andra ändan, då får man puls...

Kommentera

Ursprungligen postat av ThomasEkerö Visa inlägg
                      Tyvärr ja.
                      Skall åtgärdas till nästa gång.
                      Det man måste komma ihåg är att köpa fiskekort, böterna är ganska dryga.
                      Och det är olika fiskekort om man vill fiska i havet och t.ex. Everglades. Som utlänning är man tyvärr hänvisad till de dyrare varianterna t.ex.30$ för 7 dagar.

http://myfwc.com/license/recreationa...horeline-faqs/
                      30 dollar tyckte jag va billigt för en veckas fiske i världsklass om man jämför med vad det kostar att lösa ett fiskekort i nån gane regnbågsdamm här hemma.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
                      9 svar
                      1 469 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
                      6 svar
                      1 465 visningar