Kajakfiske i Tromsö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kajakfiske i Tromsö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kajakfiske i Tromsö?

    Tromsö med omgivning är sommarens planerade resmål. Jag har dålig koll på vattnen, strömmarna, tidvattnet och bra fiskeställen men ska i alla fall upp dit dom första veckorna av Augusti.
    Sambon skulle följa med men hon ska ha valpar, (Ja hundvalpar alltså), så det ser ut som jag drar upp dit själv.
    Jag tänkte tälta men Tromsö camping har inte tältplatser med elektricitet!? Kasst!
    Stuga ligger på ca 5000:-/vecka så det är lite väl styvt när man åker solo.
    Kanske någon är sugen att haka på? Dela soppa och boende? Finns plats för både en o två kajaker extra (kör upp med släp från Skåne). 230 mil så det gäller att rulla på ca 12 tim/dag med bara en övernattning på vägen.

    Hälleflundra, kattfisk, marulk, och massor av annat spännande lockar!

    Tacksam om någon har hjälp o tips både om fiske och boende.

  • #2
    Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
    Tromsö med omgivning är sommarens planerade resmål. Jag har dålig koll på vattnen, strömmarna, tidvattnet och bra fiskeställen men ska i alla fall upp dit dom första veckorna av Augusti.
    Sambon skulle följa med men hon ska ha valpar, (Ja hundvalpar alltså), så det ser ut som jag drar upp dit själv.
    Jag tänkte tälta men Tromsö camping har inte tältplatser med elektricitet!? Kasst!
    Stuga ligger på ca 5000:-/vecka så det är lite väl styvt när man åker solo. geometry dash
    Kanske någon är sugen att haka på? Dela soppa och boende? Finns plats för både en o två kajaker extra (kör upp med släp från Skåne). 230 mil så det gäller att rulla på ca 12 tim/dag med bara en övernattning på vägen.

    Hälleflundra, kattfisk, marulk, och massor av annat spännande lockar!

    Tacksam om någon har hjälp o tips både om fiske och boende.
    Låter som en fantastisk resa! Tyvärr har jag inga specifika boendetips, men kanske kan du kolla AirBnB eller mindre stugor utanför Tromsö för bättre priser. Fisket runt Tromsö är otroligt, och jag har hört att områden som Kvaløya och Vengsøya är bra ställen att pröva. Om jag var ledig skulle jag gärna haka på! Hoppas du hittar någon att dela resan med och får en grym fisketur.

    Kommentera


    • #3
      Tromsø er generelt en av de dyreste byene å overnatte i her i Norge. Hvis du utvider radiusen fra byen med en time eller to i søket ditt så vil du finne både bedre utvalg, bedre priser og like spennende fiskemuligheter.
      Team Colibri

      Kommentera


      • #4
        Mr AI kanske borde kolla lite noggrannare på datumen innan den svarar på inläggen…

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
        9 svar
        1 449 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Alman
        av Alman
         
        Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
        5 svar
        1 371 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg anteman
        av anteman
         
        Startad av Sjöstrand, 2015-05-12, 15:35
        3 svar
        1 000 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Startad av Husse0416, 2017-05-07, 20:36
        3 svar
        464 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Fiskefuralles  
        Startad av johanbergqvist, 2017-11-22, 17:33
        2 svar
        466 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg islanddrip  
        Arbetar...
        X