Ingen Normark på Sportfiskemässan 2017? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ingen Normark på Sportfiskemässan 2017?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
    Tycker mässan var sådär när jag var där för ett par år sedan med mkt skit i backar...
    Hrm,

Har inte varit på en fiskemässa sedan ... 8-10 år kanske. Och då var de bra iaf.
    Har de blivit så dåliga?
    Skulle vilja utnyttja tillfälle att "provveva" rullar och än hellre provkasta spön i nån bassäng som jag gissar finns.
    Dvs, att möjligheterna att prova grejerna skulle vara så mycket bättre på mässan än i vanlig affär.
    Men, så kanske det inte är ...?

Just att provkasta spön skulle jag uppskatta. Jag har aldrig någonsin lyckats avgöra om ett spö verkligen är "bra eller inte" genom att "böja lite i klingan" i en affär. Jag vill testa kast med tänkta beten/betesvikter. (Att provkroka och provdrilla inser jag blir svårt ... )

Kommentera

Fiskemässan??? Är det dit man går för att bunkra beten och sedan sälja på Tradera för 3-4 ggr mer?

Kommentera

Om man vill prova flugspön så är mässan ett gyllene tillfälle. Dock tycker jag många utställare borde tänka mer på kunderna än en firma fest för branschen. Festen får de ha på kvällarna efter stängningsdags. Åtskilliga gånger som man diskuterat med en leverantör och någon bransch kollega går förbi och då blir det mycket mer intressant att snacka skit med dem än kunder. Respektlöst enligt mig.

Kommentera

Normark var med och startade mässan en gång i tiden, så visst är det konstigt att hoppa av, man kanske inte ska köpa förklaringen rakt av. Trots allt är det 14.000 hängivna fiskare, som lägger mycket pengar på utrustning och besöker mässan.

Kommentera

Tror det är rätt beslut av normark som företag med tanke på vad det kostar dom att ha en stor monter inkl personal.
            För dom pengarna kan dom lägga på reklam i tidningar, youtube, instagram osv... När man går på mässan så är det inte direkt tjock med folk i dom montrarna som inte säljer saker. Stora delar av shimanos sortiment av rullar och spön finns redan idag i sportfiskebutikerna att klämma på eller så finns det i andra butiksmontrar på mässan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pegu78 Visa inlägg
              Tror det är rätt beslut av normark som företag med tanke på vad det kostar dom att ha en stor monter inkl personal.
              För dom pengarna kan dom lägga på reklam i tidningar, youtube, instagram osv... När man går på mässan så är det inte direkt tjock med folk i dom montrarna som inte säljer saker. Stora delar av shimanos sortiment av rullar och spön finns redan idag i sportfiskebutikerna att klämma på eller så finns det i andra butiksmontrar på mässan.
              När företaget jag jobbar på åker på mässa så ligger budgeten på rätt många mille. Närmare 10 än 5!
              Blir rätt många Conquest de behöver sälja för att gå plus.....

Tycker det är starkt att de kan göra ett sådant stort steg.
              Mässor nu har inte samma syfte dom mässor förr, nu finns all information några minuter bort.
              Ingen fisk är chans för fisk.
              https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
              https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Nu handlade den här tråden om sportfiskemässan och Normarks (och andra leverantörers) deltagande eller ej.
                - Lägg ner ert jävla tjafs om svensk pseudogeografi.

/arg med ett leende

Kommentera

Ursprungligen postat av jonasby Visa inlägg
                  Nu handlade den här tråden om sportfiskemässan och Normarks (och andra leverantörers) deltagande eller ej.
                  - Lägg ner ert jävla tjafs om svensk pseudogeografi.

/arg med ett leende
                  Jaha, ja då får jag väl säga att Normark kan ha gjort en korrekt analys även om jag personligen gärna klämmer på alla generalagenters nya prylar. Vet inte vad deras deltagande vanligen kostar, kan dock bli svårt att hämta hem i ökad försäljning.

Dessutom som någon sa, mässan lockar mest de redan övertygade, vill de nå nya kundgrupper, "skapa" sportfiskare över tid, så finns det säkert andra metoder och marknadsföringsstrategier som kan fungera bättre.

Det vore dock synd om de alla försvann, då försvinner nog mässan i sin nuvarande form om allt som blir kvar är butikshandlarnas överskottlager med en och annan godbit.

Mässan ger dock "buzz" i fiskevärlden och kanske behövs den och generalagenterna för att hålla fiskeinresset vid gott liv bland allt annat man kan göra här i livet och på så sätt kan Normarks analys behöva justeras framöver.
                  Senast ändrad av anteman; 2017-02-23, 16:14.

Kommentera

Jag rensade bort en hel del onödiga inlägg !

/ HenkeW

Kommentera

Ser vi en trend här, Söders sportfiske kommer inte heller på mässan i år.....?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
                      9 svar
                      1 469 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
                      6 svar
                      1 464 visningar