Exotiskt Spinnfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Exotiskt Spinnfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Exotiskt Spinnfiske

Hej

Jag sitter och funderar på en härlig fiskeresa som jag tänkte ta runt jul. Jag har kikat runt lite men blir inte riktigt nöjd med det jag hittar så jag hoppas på er hjälp.

Jag söker en fiskeresa till varmt land (gärna runt Afrika då det är smidigt och flyga samt varmt), jag vill bedriva ett ”vanligt” spinnfiske och jag är inte ute efter gigantiska fiskar. Jag vill kunna fiska ett par dagar sedan ha pause och sedan fiska ett par dagar igen. Räknar med 10-14 dagar.

Det jag har hittat är alla ”deep sea”, ett fiske jag inte söker, vill inte sitta på en båt med dragen efter eller åka ut till en plats och släppa draget rakt ner.

Tacksam för tips.
    M.v.H
    Christian

Indonesien är soft flyg till Bali eller loggbok och hyr en bil Suzuki Jimmy är billiga och oömma eller en liten vespa.

Sen åker du öster ut till sumbawa och Flores roligt fiske efter diverse tropiska fiskar från land eller små outriggerkanoter.
    Senast ändrad av skralle; 2016-11-02, 16:34.

Kommentera

Du kommer att älska Argentina, grymt trevliga människor, världens bästa kött och freshwater dorado. Doradon är en laxfisk med fettfria och beskrivs som en havsöring på steroider med pitbull skalle, vassa jävla tänder har den oxå och huggen är helt galna och dom kämpar som fan, uthålliga är dom för dom älskar strömmande vatten där dom står å lurar bakom en sten lr nåt betongfundament efter nåt levande som har oturen att komma inom räckhåll för den fruktade river tigern som Jeremy Wade kallar den/ skål och sketfiske

PS. Är det intressant kan jag ge dig kontakten till dom absolut bästa guiderna där nere för Dorado, Tararira(wolffish) och surubi.

Kommentera

Är inte doradon en makrillfisk, guldmakrill?

Kommentera

Han menar en helt annan fisk. Han har rätt namn på den, Dorado som är en sötvattensfisk, du menar Dolphinfish som i Sverige kallas guldmakrill även fast den inte är mer besläktad med makrill än att det är en fisk.

Kommentera

Ok, syftade på mahi-mahi eller guldmakrill. Dorado är dock det vanligaste namnet på den som jag stött på. Dumt att ha så många namn på dem, dessutom namn som delas med andra fiskar.

Kommentera

Ursprungligen postat av crowax Visa inlägg
              Ok, syftade på mahi-mahi eller guldmakrill. Dorado är dock det vanligaste namnet på den som jag stött på. Dumt att ha så många namn på dem, dessutom namn som delas med andra fiskar.
              Jo, men han skrev "freshwater dorado" Då menar han inte guldmakrill.

Kommentera

Freshwater dorado är inte en laxfisk, har för mig att den tillhör tetrorna. Så närmare släkt med neontetran än laxen, trots fettfena.

Kommentera

Zanzibar kanske kan vara något , såg detta klipp häromdagen

Kommentera

Amazonas och Peacock Bass hade varit en drömresa...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
                    9 svar
                    1 469 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Alman
                    av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
                    6 svar
                    1 464 visningar