Båtuthyrning Fredriksberg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtuthyrning Fredriksberg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båtuthyrning Fredriksberg

Hej!

Jag ska iväg till Fredriksberg och fiska i Lisjön och Bredsjön. I juli var det tänkt.

Min fråga gäller båtuthyrning i området kring Lisjön. Har läst att bla. Säfsen Resort och fiskevårdsföreningen hyr ut båtar i sjöarna kring Fredriksberg. Är det någon här på fiskesnack som har erfarenhet av båtarna?

Är det bensin- eller elmotorer, hur stora är dom, finns det trailer att tillgå?

Vi är ett sällskap om tre personer.

Är det så att det finns något alternativ till båtuthyrningen i Säfsen Resort och fiskevårdsföreningen?

Vad har ni att säga om fisket i sjöarna kring Fredriksberg? Har det plockats några fina gäddor där i år?

Tack på förhand,

Skitfiske!

Ursprungligen postat av Jiggas Visa inlägg
    Hej!

Jag ska iväg till Fredriksberg och fiska i Lisjön och Bredsjön. I juli var det tänkt.

Min fråga gäller båtuthyrning i området kring Lisjön. Har läst att bla. Säfsen Resort och fiskevårdsföreningen hyr ut båtar i sjöarna kring Fredriksberg. Är det någon här på fiskesnack som har erfarenhet av båtarna?

Är det bensin- eller elmotorer, hur stora är dom, finns det trailer att tillgå?

Vi är ett sällskap om tre personer.

Är det så att det finns något alternativ till båtuthyrningen i Säfsen Resort och fiskevårdsföreningen?

Vad har ni att säga om fisket i sjöarna kring Fredriksberg? Har det plockats några fina gäddor där i år?

Tack på förhand,

Skitfiske!
    Tjena!

Båt löser du enklast hos kiosken i Fredriksberg (mixerian), det är föreningens båtar, fina alubåtar. Linder 440 om jag inte minns fel. Kostar någon hundring för en heldag dock så tror jag inte det finns någon som hyr ut motor längre.

Jag har inte varit ute på Lisjön så många gånger i år men förra året så togs det ett par gäddor över 10kg. Om du får något stort så ber jag dig vänligast att sätta tillbaka dem för Lisjön likt många andra populära gäddsjöar har problem med tusenbröder pga av just detta, så räkna med många små innan chans på stort.

Skrika färger brukar ge bra resultat i Lisjöns dyiga vatten.

Mer info om priser och telefonnummer hittar du på förenings hemsida.

Skitfiske!
    Senast ändrad av Lajmy; 2015-06-22, 06:49.

Kommentera

Tack för infon Johan!

Du vet inte om det råder förbud mot motorer i sjön? Om inte så är det bara för oss att ta med egen elmotor.

C&R gäller i vår båt, inga konstigheter.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jiggas Visa inlägg
        Tack för infon Johan!

Du vet inte om det råder förbud mot motorer i sjön? Om inte så är det bara för oss att ta med egen elmotor.

C&R gäller i vår båt, inga konstigheter.
        Det är inga förbud mot motorer i någon sportfiske sjö i Säfsnäs. Så det är bara att tuta och köra. Börja djupt så här års vilket är mer eller mindre mitt i sjön. Funkar inte skrika beten så finns det bara en sak som funkar på storgäddan i Lisjön, mört. Riktig mört. Själv har jag haft bra resultat med mjukbeten så som savage Gear soft 4 play och jerk bait.

Skitfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
        9 svar
        1 479 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Alman
        av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
        6 svar
        1 509 visningar