Fiskesällskap i Östhammar/Öregrund måndag 20/10 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesällskap i Östhammar/Öregrund måndag 20/10

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskesällskap i Östhammar/Öregrund måndag 20/10

Någon som vill fiska gädda i Östhammar/Öregrund imorgon måndag 20/10?
    Jag har båt.

Skriv här eller skicka ett PM

Hade absolut vart på, men som många andra jobbar jag. Va ute kring gräsö i lördags men inget jätte lyckat fiske

Kommentera

Rackarns att man är på jobbet... /Henke

Kommentera

På hösten ska man ju vara ledig för gäddfiske grabbar ��

Kommentera

Hade jag vetat i fredags hade jag lagt in om semester till måndagen, kul att pröva nya vatten! Fick du nån fisk?

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
            Hade jag vetat i fredags hade jag lagt in om semester till måndagen, kul att pröva nya vatten! Fick du nån fisk?
            Jag var ju inte ute i speciellt god tid heller :-)
            Men vill du haka på någon sväng kanske nästa vecka så är det bara att återkomma.
            Hoppade över fisket idag, men förra torsdagen när jag var ut där så fick vi 20st

Kommentera

Hört mycket gott om vattnen där uppe. Håller mest till söderut runt Grisslehamn annars... /H

Kommentera

Ursprungligen postat av Stalions Visa inlägg
                förra torsdagen när jag var ut där så fick vi 20st
                Ursprungligen postat av Trästa Visa inlägg
                Hört mycket gott om vattnen där uppe. Håller mest till söderut runt Grisslehamn annars... /H
                Ja 20 st säger ju en hel del hur det är, Själv va jag till ett mindre vatten runt Gävle och drog 40 st gäddor på en dag, 2 man.

Du är inte ensam om att höra gott om detta vatten, det är många som hört. Jag bor här, fiskar ofta (men helst inte i Östh) och ser ut över havet från mitt hus så jag ser hur frekvent ett stort antal båtar fiskar här. Vissa områden får inte många timmars (minuters) vila mellan båtarna. Och det pågår alla dagar i veckan. Speciellt nu på hösten. Personligen så åker jag till andra vatten fast jag har några 100m till havet med båt och kajak, det säger en del.

Som kommande från Stockholm, Uppsala och Gävle så ser man inte vad som pågår. Man kommer till en vik ser ingen båt, man fiskar och lämnar denna för att åka runt öarna för att finna nästa ÖRÖRDA vik, TROR MAN, inte en båt i sikte. Men om man stannar upp och bevakar lite så ser man att när en båt lämnar ett område så tar det ibland inte mer än en kvart så är en ny båt där (i tron att dom kommer till en ofiskad vik) detta kan pågå hela dagar och IBLAND i flera dagar i sträck.

Åk gärna hit, det är inte det jag vill hindra, men utmåla inte dessa vatten som så fantastiska, för det är dom inte. Det är alldeles för många tokar som läser allt som FAN läser biblen, ännu fler fiskande här på helgerna gör det inte roligt för någon, varken för mig som bor här eller den som åker 10 mil med båt för att få stå i kö till vikarna. Det positiva är att flertalet guidbåtar/guidföretag försvunnit, vilket säger en del. Grisslehamn, väddö, Norrtälje, hallstavik mfl är ställen jag själv gärna åker till. Hur fisket är där ? Som många andra vatten, dock betydligt mindre belägrat än Östhammar.

Se detta som Info i all välmening.
                Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
                  Grisslehamn, väddö, Norrtälje, hallstavik mfl är ställen jag själv gärna åker till. Hur fisket är där ? Som många andra vatten, dock betydligt mindre belägrat än Östhammar.

Se detta som Info i all välmening.
                  Jaha, så nu ska du försöka styra fiskarna till våra totalt utfiskade vatten?!

Kommentera

Lausvik och exxet, tack för era synpunkter. Önskar dock inte att ni utvecklar detta vidare i min tråd då det får ses som off topic.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
                    9 svar
                    1 472 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Alman
                    av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
                    6 svar
                    1 481 visningar