Australien - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Australien

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Australien

Nån som ligger på bra tips angående utrustning, vad man bör ha med sig ner eller om man ska köpa på sig när man är på plats?

Blir nog en Australien tripp i höst och uppskattar alla förslag och tips angående detta.

/ Nicklas

Jag fiskar gärna med dig i Australien!!

Ursprungligen postat av Nicklas.nilsson Visa inlägg
    Nån som ligger på bra tips angående utrustning, vad man bör ha med sig ner eller om man ska köpa på sig när man är på plats?

Blir nog en Australien tripp i höst och uppskattar alla förslag och tips angående detta.

/ Nicklas

Tjena Nicklas! Jag ska ner på utbytesstudier i Melbourne mellan 15 juli - 15 november. Jag är ingen local fisherman men jag älskar fiske och hänger gärna på och/eller hjälper gärna till att styra upp någon schysst fisketrip.

Min tanke är att jag ska hitta någon fishing buddy eller något som gärna villl ta mig ut på någon tur och visa hur det ska gå till i Australien

När åker du och vart ska du?

// Robban

Kommentera

Jag var nere i australier förra sommaren. Mitt tips är att köpa spön och rullar på K-mart, billigt som fan och ganksa bra kvallite. Sen när det kommer till beten så finns det Bait and Tackle shops överallt. Där kan du köpa räkor eller bläckfisk eller vanliga drag, det som passar för turen. Jag var ute på några turer i Port Phillip bay och fiskade efter snapper. Då körde vi enbart bottenmete med bläckfisk, funkade skitbra. Ska du till norra så ska du ta en guidad tur och lära dig lite sjyssta knep!

Hoppas det hjälper

Kommentera

jag bodde i oz i många år och fiskade konstant i alla åren. Det finns inget fiske jag inte har testat på där eller kan. njae, inga båtar dock. jag tycker inte om att fiska med båt. Vi kallar det bottom bashing där borta och det är itne direkt populärt bland dugliga fiskare som kan vattnen inåt land. det är mest något som de rika bratsen sysslar med och förstör haven med spill av onödig fisk. dessutom är det en enorm turistindustri att ta med amatörer ut på båtar för ca 5-600 dollar en heldag och "bottom basha" där man vet att det finns massor av fisk som sedan slängs tillbaka halvdött eller tas med hem och slängs. helt J-la onödigt och löjligt fiske om du frågar mig..

men om ni vill veta något om fiske i australien av någon som kan vattnen och fiskarnas beteende samt vad som funkar och inte funkar på diverse fiskart så fråga gärna på.. jag delar med dig..

MVH
        Simon

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
        9 svar
        1 469 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Alman
        av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
        6 svar
        1 464 visningar