Hej gott folk! Sitter nu på en liten bar nånstans vid ekatorn i Syd-ost Asien! Vi kmr backpacka i ca 6 månader och de vore skam att inte hinna med nå häftigt fiske under tiden! Problemet är dock att jag inte har den blekaste aning om vart, hur, metoder, priser, arter osv osv osv. Behöver insperation, vore riktigt ballt med nå topwaterfiske, popping efter GT/dorado o dessa grabbar, men o ni vart med om nå andra häftiga fisken så äre ba o hojta! Är för tillfället i Borneo, Sabah. Kmr vara i Fillipinerna, indonesien(?) Thailand, Vietnam, Laos, Burma, Cambodja. Kmr även ro över till Nya Zeeland senare på resan. IDEAS? Har sökt i evigheter men hittar inte mkt av nytta, vore king me lite tips på vägen! En redig klase skitfiske på er/ Matte
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sydost Asiens ballaste fiske?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av orient Visa inläggTrolla när du ror? Dock bör du hålla en hastighet om 6-10 knop för yellowfin tuna..
Kommentera
-
MATTE!!! Du har det förmodligen jävligt bra (asshole) men jag såg en doku om karpfiske i Thailand. Man fiskar i en damm och skjuter ut mäsket med slangbella och kastar i ditt bete efter ett tag, samtidigt sitter du och jäser i en baden baden med en Singa i näven. Stoora karpar så slå ditt PB lär du göra ett par gånger. Jävligt ostressande. Det är så långt i från hardcore fiske man kan komma.
SockanGo for the big ones you must
Kommentera
-
Stoora karpar så slå ditt PB lär du göra ett par gånger. Jävligt ostressande. Det är så långt i från hardcore fiske man kan komma.
Man kan hitta en hel del info om dammarna på nätet.
Kommentera
-
Thailand är jag varje vinter och där har jag hittat att par riktigt bra ställen.
cha am fishing park 40 svenska kronor om man har eget spö.
Chao rai fishing park 20 spänn om man har eget spö.
Sen finns det ju dom vanliga ställe som bungsamran och greenfeild osv i thailand men det e rena rånet att på dom ställena. Du är lätt av med 1000-1500 på en dag
Kommentera
-
Thailand är jag varje vinter och där har jag hittat att par riktigt bra ställen.
Dom andra har jag testat flera gånger,
Det värsta rånet tycker jag är båtturerna från turistorterna där det kostar över 25 000 SEK per person för en dags fiske oftast med uselt resultat.
Kommentera
-
Här är också ett bra P&T vatten men som sagts tidigare är priset förhållande vis högt jämfört med tex. Cha-am.
Our large fishing pond features over 40 species of fish, including more than 1,000 giant Mekong Catfish and Siamese Carp. You are guaranteed an exceptional giant fishing experience. We offer comprehensive equipment and professional guides to assist you throughout your fishing adventure. Open 24 hours.
Kommentera
-
Chao rai ligger 20 minuter söder om cha am fishing park. Kommer du från cha am stad och kör mot cha am fishing park så kommer det en påfart som går nästan 360 grader direkt när du kommer på den nya vägen tar du vänster och sen typ 100+m första höger så ser du dammarna. Fiska inte där på helgerna för då e det rena cirkusen med thaifolk där.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
|
9 svar
1 471 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Alman