Hur är fisket här? Något att rekommendera?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Grankulla vik Öland
Collapse
X
-
Men tanke på den otur jag haft där senaste åren vet jag inte hur värdefulla mina tips är. Förut funkade alltid reflexspinnare för både gädda och abborre. Fiska längs med rännan ut mot utloppet. Finns även en djuphåla mitt i viken på 9 meter.
Bästa ställena är runt rännan.
Kommentera
-
Hej
Jag och sambon va där och hyrde båt för 14 dar sen.
Fisket va sådär å båtarna lite väl dyra (500kr)
Gäddfisket i sundet å runt öland är ju som nån sa inte va det va förr. Men det finns fortfarande Gädda.
Sommarfisket e ju överlag lite segare, vi fick ingen abborre men en gädda som va rätt fin och ett par mindre. (Alla fick gå tillbaka igen)
Vi blev också tipsade om djuprännan och trollade ett par timmar utan resultat, sen hade jag blivit sugen på att testa ett par grynnor jag såg på sjökortet där vi yrde båten och det va där vi hittade gäddorna. Grynnorna syns väl och sluttar brant från ytan å ner i djupet så jag skulle testa dom om du har båt.
Även ända ute vid inloppet skulle jag försöka, vi va aldrig där pga för mycket vind men där såg occkså ut att vinnas några bra ställen.
Båten hyrde vi på fiskecampen och dom va väldigt trevliga å hjälpsamma där. och det är väl i princip det enda som har lite vettiga fiskesaker att sälja på öland med. Dom har inte allt för mycket men det dom har är det som funkar där.
Jag kommer återvända när det är dags att börja jaga havsöringen, men 500 i båthyra för å dra lite gädda tyckte jag va lite mycket.
Gäddorna högg på sillliknande bomber 15A och blå gammalt atom
Kommentera
-
Ok, tack för tipsen. Ska upp me några polare där nu i veckan o bo i stuga. Vad för spö rekommenderas, kastvikt? Jag ska fiska med mycket wobblers där tänkte jag. Dem tänkte även trolla fast ingen av oss kan det så bra, men vetefan om man vill lägga ned så mycket pengar på trollingen, dipsy diver är det något man måste ha? polarna har köpt det iaf men vet inte om det är något viktigt inom trolling?
Kommentera
-
För trolling vet jag inte vad man ska ha riktigt, men nån gång sådär går det nog med det vanliga gäddspöt. det e vad jag använt iaf.
Som kust/gäddspö brukar jag ligga mellan 25 och 40 gram. Vissa av mina wobbler väger lite mer men det funkar ändå om man kastar lite försiktigt. I mitt tycke är det i regel lite roligare att ta en fisk på ett spö som är aningen för litet än tvärt om. Men då kastar ju jag enbart.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
|
9 svar
1 469 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Alman