Förslag på havsfiske i Norge? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förslag på havsfiske i Norge?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Förslag på havsfiske i Norge?

    Hejsan! Jag och mitt kusin"barn" till tänker åka upp till Norge och havsfiska för första gången. Har fått förslag på Söröja, men det känns lite för långt. Har även fått förslag på Skarnsundet, men hittar ingen info om det. www.skarnsundet.com-länken funkar inte. Någon som vet om det finns någon annan/ny hemsida där? Andra förslag på bra fiskeplatser med bra boende o båt? Tacksam om ni vill hjälpa mej.

  • #2
    Ta en titt på de här: www.gurvikdal.no och www.msgotland.no
    Båda finns på ön Frøya som ligger en bit sydväst från Trondheim.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Juvelin Visa inlägg
      Hejsan! Jag och mitt kusin"barn" till tänker åka upp till Norge och havsfiska för första gången. Har fått förslag på Söröja, men det känns lite för långt. [...]
      Det är långt men mer än värt det - fantastiskt fiske och mängder av olika arter.

      Kommentera


      • #4
        Ja, Fröya är ett mycket bra förslag. I det lilla samhället Titran bor svensken Frederic Kullin som kan fisket där utantill. Bara berätta för honom vilket fiske ni är ute efter så kan ni åka ut med honom eller hans svärfar Viggo på oförglömligt fiske. Du kommer i kontakt med Frederic via hans hemsida www.msgotland.no

        Tag med sjösjuketabletter om ni har lätt för att bli sjösjuka. Landfisket efter bleka och blågylta är fenomenalt här också.

        Det tar 12-14 timmar från Varberg och du slipper färja då det är tunnlar hela vägen. E6 till väg 3 är bäst att köra.

        Kommentera


        • #5
          Jo, fröya är fantastiskt... Så länge man inte är där på praktik i 5veckor där och INGEN j***a storsej är inne, hade inget bra fiske någon gång, de flesta av gästerna var också besvikna. Men det är en bra camp och brq båtar. Typ 10-20min till fisket. Chans till hälleflundra, stor torsk, stor sej, stor bleka, rocka och lite andra arter. Tipset jag fick var att fiska på grund. Testa istället strömsatta sund. Ha med typ 10-30g spö och små jiggar, kan vara roligt att fiska bleka med klen utrustning vid småsej-stimmen. Finns MYCKET lubb i området, men även långa. På våren är det bra blekafiske

          Kommentera


          • #6
            Sjösjuka har vi ont av båda två och jag tål inte sjösjuketabletterna, så det får bli ingefäratabletter och hoppas på att det inte blåser Nåja, det blir väl som det blir. Vi har tagit med detta i beräkningen och kollar därför efter ett ställe där vi kan kustfiska istället, om det blåser för mycket. Skarnsundet verkade så bra för det var inomskärs och dessutom är boendet ute på en udde med vatten runt omkring...bara att gå utanför dörren och slänga i.

            Kommentera


            • #7
              Själv använder jag alltid sjösjukeplåster - Scopoderm. Dessa är receptbelagda och funkar mkt bra.

              Kanske funkar dessa för dig också?

              Kommentera


              • #8
                Är bokat och klart nu, vi åker till Havöysund i juni-13. Ja, jag får nog höra mej för hos läkare. Vet inte riktigt vad det är jag inte tål i tabletterna...får en fruktansvärd huvudvärk (migränliknande) av både Postafen och Marzine, kanske det finns något annat verkningsmedel i Scopoderm. För ett par år sen kollade jag på Mythbusters när dom gjorde ett test på olika medel mot sjösjuka och det som funkade bäst var sjösjuketabletter och ingefäratabletter. Jag har provat ingefäran och peppar peppar, det har faktiskt funkat hittills, inga biverkningar och jag har mått toppen när jag varit ute. Sist var för 2 v sen när jag var i Helsingborg och fiskade sill, det blåste 11 m/s.

                Kommentera


                • #9
                  Hej! Skarnsundet är en fin plats för havsfiske, men om länken inte fungerar kan du kolla på andra fiskeområden som Lofoten eller Vesterålen. De har bra boende och båtuthyrning. Lycka till med fisket!
                  iq test

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
                  9 svar
                  1 459 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Alman
                  av Alman
                   
                  Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
                  6 svar
                  1 451 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg kalyl
                  av kalyl
                   
                  Startad av Juvelin, 2012-10-20, 09:57
                  8 svar
                  1 091 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg mariakenneth  
                  Startad av Sjöstrand, 2015-05-12, 15:35
                  3 svar
                  1 009 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sundström76  
                  Startad av Husse0416, 2017-05-07, 20:36
                  3 svar
                  473 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Fiskefuralles  
                  Arbetar...
                  X