Fiske Stockholms skärgård. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske Stockholms skärgård.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske Stockholms skärgård.

Hej på er!

Är det någon som har en bra rekommendation på en Ö i Shlms skärgård dit man kan åka över en helg, hyra en båt med snurra samt stuga och ha ett bra fiske efter gädda/abborre?
    Finnhamn är en personlig favorit men jag känner för att testa något nytt så jag skulle uppskatta om ni kunde dela med er av era ställen! Om ni har några..

Mvh,

Richard

Ursprungligen postat av mrwöbbler Visa inlägg
    Hej på er!

Är det någon som har en bra rekommendation på en Ö i Shlms skärgård dit man kan åka över en helg, hyra en båt med snurra samt stuga och ha ett bra fiske efter gädda/abborre?
    Finnhamn är en personlig favorit men jag känner för att testa något nytt så jag skulle uppskatta om ni kunde dela med er av era ställen! Om ni har några..

Mvh,

Richard
    Hej Richard;

Tyresö är mitt personliga förslag! Det är ju nära och bra för dig. Runt hela Tyresö är det mycket gott om Gädda och Abborre. Utanför Tyresö Brevik samt norr- och söderut finns det gott om Havsöring också.. Bra eller dåligt fiske beror helt på din egen förmåga att läsa vatten och locka de fiskar du är ute efter att fånga...

Go for the Big Ones!

Old Firehand
    www.trumman.com - http://www.trumman.com/bomber/bomber_hj6.htm

Kommentera

Jag skulle nog strunta i Tyresö om jag var du. Har fiskat där väldigt mycket och har endast haft lyckat fiske ett fåtal gånger. Kanske är det jag som är dålig eller så är det så att all skarv och skit man ser förstör fisket. Det läggs även nät i fjärdarna.

Kommentera

Grinda ligger norr om värmdö och dit kommer du med vaxholmsbåtarna. Där finns både stugor och småbåtar om man vill hyra över en weekend. Sök på nätet efter grinda så hittar du säkert rätt.

Mvh
        Anders

Kommentera

Ursprungligen postat av orient Visa inlägg
          Jag skulle nog strunta i Tyresö om jag var du. Har fiskat där väldigt mycket och har endast haft lyckat fiske ett fåtal gånger. Kanske är det jag som är dålig eller så är det så att all skarv och skit man ser förstör fisket. Det läggs även nät i fjärdarna.
          Hej Filip Rydbeck;

När jag bodde på Tyresö åren 1967-1971 var Gäddfisket otroligt bra runt Ägnö, Härsö samt Ängsö - Gränö. I den sydvända viken på Ägnö, Napoleonviken var Gäddfisket i världsklass när vinden låg på från söder eller sydväst. Kanske är inte Gäddfisket riktigt lika bra idag som då, men då får man med hjälp av fantasi, gamla erfarenheter och sjökort leta rätt på Gäddan genom att fiska sig fram från plats till plats och från punkt till punkt och memorera var Gäddan hugger. Det är mitt sätt att fiska Gädda och ska sanningen fram har jag alltid haft en enorm tur vid Gäddfiske, oavsett i vilken sjö jag blöter mina beten...

Skulle jag fiska Gädda idag vid Tyresö skulle jag fiska mycket noga på grumliga platser som i Breviksmaren och Dyviksmaren. De brukade vara riktigt säkra platser för Gädda i mitten till slutet av april. Sommartid kunde man ibland också få Gös i Breviksmaren.

Go for the Big Ones!

Old Firehand
          www.trumman.com - http://www.trumman.com/sw/swim_whizz.htm
          Senast ändrad av Old Firehand; 2012-04-20, 13:39.

Kommentera

Hej OF!
            Ja det var bättre förr och du är onekligen en duktig gäddfiskare. Det finns säkerligen bra ställen runt Tyresö nu också men Dyviksmaren är nog att undvika då det är fiskeförbud där under vissa perioder.

Go catch em, Leif!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
            9 svar
            1 469 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Alman
            av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
            6 svar
            1 463 visningar