Trovärdighet FFA? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trovärdighet FFA?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trovärdighet FFA?

I var enda nummer av Fiske för alla finns Anders Forsberg med. Han bedömer allt från beten, rullar, linor till fiskevatten runt om i landet. Nu funderar jag vad han bedömningar är värda. Surfade runt på ABU-Garcias hemsida. Där finns det en mängd olika produktfilmer. Döm om min förvåning är det inte nyss nämnda Forsberg som skryter upp den ena ABU-produkten efter den andra. Jag skulle inte tro att han jobbar ideellt åt Svängstaföretaget.
    Jag har svårt att se att han skulle såga produkter från ABU i sina tester och förlorar en inkomstkälla. Jag kommer inte att ha något förtroende för varken den tidningen eller den mannen i fortsättningen.
    Senast ändrad av Trollarn; 2010-08-10, 12:36.

Tror inte det är Forsberg som håller i produkttesterna i FFA nuförtiden...han skriver lite artiklar men som sagt var, inte recensioner av prylar. För övrigt är det väl inte helt ovanligt att folk med anknytning till redskapsindustrin även skriver för tidningar..

Kommentera

Ursprungligen postat av Trollarn Visa inlägg
      I var enda nummer av Fiske för alla finns Anders Forsberg med. Han bedömer allt från beten, rullar, linor till fiskevatten runt om i landet. Nu funderar jag vad han bedömningar är värda. Surfade runt på ABU-Garcias hemsida. Där finns det en mängd olika produktfilmer. Döm om min förvåning är det inte nyss nämnda Forsberg som skryter upp den ena ABU-produkten efter den andra. Jag skulle inte tro att han jobbar ideellt åt Svängstaföretaget.
      Jag har svårt att se att han skulle såga produkter från ABU i sina tester och förlorar en inkomstkälla. Jag kommer inte att ha något förtroende för varken den tidningen eller den mannen i fortsättningen.
      I så fall jobbar han för Berkly, det är dom som äger ABU (Aktiebolaget urfabriken) sen ett antal år tillbaka;-)

Kommentera

Så är det alldeles säker. I senaste numret av FFA med Forsberg, om hur man spolar på lina, finns det en del reklam för just de varumärket på bilderna. Det går inte att missförstå vad killen på bild gör reklam för.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
          Tror inte det är Forsberg som håller i produkttesterna i FFA nuförtiden...han skriver lite artiklar men som sagt var, inte recensioner av prylar. För övrigt är det väl inte helt ovanligt att folk med anknytning till redskapsindustrin även skriver för tidningar..
          När han var ansvarig för produkttester så behåll han varorna även om han inte skrev något om produkterna. Fiskejournalens ansvarig för produkttestar skickad alltid tillbaka produkterna efter test.
          Gratis är gott eller hur Anders?

Kommentera

Fisketidningar i Sverige verkar dessvärre vara helt i händerna på annonsörerna. Jag kan inte minnas sist jag läste en "test" av en produkt där utfallet blev negativt. Tester är dessutom generellt allt för ovanliga, oftast skrivs bara ren produktinformation som kommer från annonsören själv.

Hela branschen handlar om nya prylar och nya metoder tas fram som "kräver" en ny unik utrustning. Därför är det lite uppfriskande med köpfilmer som tex Gädda the movie som känns ren från reklam och produktplaceringar.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Abramis Brama, 2014-11-02, 18:39
            29 svar
            4 675 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E

Startad av Wilier75, 2022-01-31, 20:35
            35 svar
            10 797 visningar