Fiskejournalen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskejournalen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Och då har du tänkt på vilka fiskesätt som behandlas när du valt tidning??

Alltså jag vill helst bara ha mete men även spinn ej flug och havs
    ...går under namnet "Fiskarn"

Kommentera

Att läsa alla tre, vilket jag alltid gör, är inte att välja tidning. Men nej, jag läser bara om fisken så länge den är under vattnet och ostörd. Så fort någon försöker fånga och dra upp den i artikeln, så slutar jag läsa. Det är alldeles för mycket fiske i fisketidningar.

Jo, jag märker att- och hur, det fiskas i artiklar. Fattar inte hur det skulle kunna gå mig förbi...

Kommentera

Dock måste jag säga att de var aldeles för mycket flugfiske i senaste nummret. Jag blev först jätteglad när jag såg att det var ett reportage om båge, bara för att sen bli lite besviken att dom inte ens nämnde nått om spinn. Buhu

Kommentera

Tyvärr är alla tidningar mer eller mindre "köpta" av stora grossister idag vilket ger ett ibland oseriöst intryck, men visst det kostar att producera bra artiklar och lite "draghjälp" av stora varumärken verkar tydligen behövas. Fiskefeber är ju svendsen sport/prologic/savage gear så det skriker om det medan fiskejournalen andas ABU ända ut i fingerspetsarna.

Ibland blir det lite för mycket marknadsföring som genomlyser hela tidningarna även artiklarna tyvärr. Jag skulle gärna se en 100% oberoende tidning om fiske. Är jag ensam om denna uppfattning??
          Min blogg

Kommentera

Du är inte ensam om den uppfattningen mascot...
            Men solklart värst på reklam är Fiskefeber, helt sjukt. Jag tror jag räknade upp till en ca 50-60sidor med bara reklam, i ett nummer!
            --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

Var inne på pressbyrån häromdagen, blev helt förvirrad av alla olika fisketidningar. Har ni några rekommendationer? Flugfiske är väl det jag sysslar med mest, men jag tänkte prova på lite aborre/gädda med haspel under sommaren!

Kommentera

Fiske journalen verkar helt styrda av andra verkar inte våga ha egna åsikter.
                Jag informerade fiskejournalen att forumet dom använder nervärderar en hel grupp mäniskor i ett inlägg (gjort av en moderator, hade annan gjort det så hade jag inte brytt mig) och undrar hur dom ställer sig i frågan, för enligt reglerna för forumet får man inte göra denna typ av inlägg. På fiskejournalen har jag ännu inte fått något avståndstagande eller att man håller med, men svamlar runt ämnet utan att egentligen säga något något som journalister och politiker äe bra på. Jag tycker man borde ta ställning i en fråga som berör ofta den yngre fiskaren som vill lära sig allt om fiske men kanske inte har råd med det bästa. Det är oroväckande när man styr ett forum på ett så riktat sätt som man gör det finns fler exempel på detta.

PS så det inte blir missförstånd jag har inget emot användarna på forumet där finns många som jag tycker hjälper till bra och som jag lärt känna. DS
                Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
                Nu även blog på gylta.blogspot.com
                Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Jag tycker det är för mycket flugbögeri i samtliga tidningar. En artikel per nummer är mer än vad jag orkar med. Blä. I Övrigt är det bra tidningar, jag prenumererar på alla 4. Fiskejournalen, Fiske-Feber, Fiske För Alla och Svenskt Fiske. Den sista är det dock sällan jag läser. För många fettfenor för min smak.
                  Fyra Gulp och en Rom & Cola
                  Besök min fiskeblogg

Kommentera

håller med dig om forumet, förr var jag medlem där då jag tyckte det fanns många bra som svarade på frågor och folk som jag blev bekant med. Men när jag upptäckte hur man styr forumet så då lämnade jag frivilligt forumet, men man hann då hitta någon liten orsak så man fick chansen att stänga mitt IP-nummer hos dom , till vilken nytta kan man ju undra.
                    Det är ju så att även om en moderator har fel så har denna rätt. Endast moderator får bryta mot reglerna, men påpeka inte detta för då kan du bli avstängd. Det värsta är ju att fiskejournalen inte kan ta ställning om man acepterar allt detta som tex påhopp på hela grupper av folk. Så länge dom inte tar ställning så anser jag att dom tex stödjer mobbing av nybörjare och därför bör bojkottas som tidning.
                    Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
                    Nu även blog på gylta.blogspot.com
                    Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Tror inte riktigt du ska se moderatorerna på sportfiskeforum som "fiskejournalen". Visst. Forumet ligger på deras hemsida och är ägt av dom. Men moderatorerna är liksom vanliga forumanvändare som fått chansen att bli moderatorer.

Precis som vi på fiskesnack. Så gissar jag att det är iallaf.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Abramis Brama, 2014-11-02, 18:39
                      29 svar
                      4 664 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E

Startad av Wilier75, 2022-01-31, 20:35
                      35 svar
                      10 735 visningar