Skarven med kunskap och utan lögner... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skarven med kunskap och utan lögner...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
      ! I över 40 år har jag jobbat som journalist varav runt 15 som professionell tyckare (ledarskribent, politisk redaktör).
      Det gör dej inte mer trovärdig med tanke på så mycket ren skit man läser från journalister.
      "HalvDan var här"

Kommentera

I de vatten jag har bäst egen kunskap om är det mer skarv och sämre fiske nu än vad det var för en 25-30 år sedan. Det är alldeles sant.

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
          I de vatten jag har bäst egen kunskap om är det mer skarv och sämre fiske nu än vad det var för en 25-30 år sedan. Det är alldeles sant.
          Precis, i vattnet där jag fiskade/fiskar var de riktigt ovanligt å se skarv för runt 15årsen... Nu ska du vara glad om du ser en fiskmås när du är ute å fiskar elr kör med båten på havet...
          Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

så var vi där igen då.. en säger si och en säger så och en och annan anklagar folk att komma med sanningar utan källkritik men kan samtidigt säga egna sanningar utan samma källkritik....allt beror bara på från vilket håll man väljer att se det...själv väljer jag att se det från mitt eget håll jag vill inte ha fågeljäveln här och skiter egentligen om den varit här sedan urminnes tider eller inte....debatterar man den bör man dock veta att det finns två helt skilda uppfattningar om hur det förhåller sig....men så var det det där med sanningarna, vem har rätt och fel??

en intressant studie kan ni läsa här...http://www.fiskevatten.se/Den_kinesi...2008-10-15.pdf

här försöker man bena ut vad som är rätt och inte...tyvärr är det nog färgat en del även detta men det kanske kan bena ut nåt för en del i alla fall....

de som med bestämdhet menar att sinensis häckat under alla tider i norra europa kan t.ex scrolla ned till sidan76...inga belägg finns enligt denna studie utom ett fossilt fynd 3000 år gammalt vid svarta havet....allt tyder på att sinensis ej häckat i östersjöområdet
            under förhistorisk tid...eller i nordvästra Europa före år 1400...fortfarande allt enligt denna studie....
            Senast ändrad av byggarn; 2016-08-27, 16:09.
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Kanske man kan träna upp skarvarna till att börja äta säl istället??

Kommentera

Jag vill bara påpeka att mitt inlägg i tråden inte var en känga till TS.

Det är E. Granqvist jag är skeptisk till och gillar inte titeln på hans publikation.
                Publikationen saknar dessutom en ordentlig källhänvisning.
                sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

I tonåren var jag fältbiolog och fågelskådare. Var ute i alla väder.Låg i gömslen med kikare. Såg många arter men ingen skarv.

Kommentera

Ursprungligen postat av RK99 Visa inlägg
                    Det gör dej inte mer trovärdig med tanke på så mycket ren skit man läser från journalister.
                    Du kanske ska läsa vad han har skrivit innan du yttrar dig om hans trovärdighet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pennywise Visa inlägg
                      Du kanske ska läsa vad han har skrivit innan du yttrar dig om hans trovärdighet.
                      Nu var det ju han själv som la upp sitt CV...

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
                      … I över 40 år har jag jobbat som journalist varav runt 15 som professionell tyckare (ledarskribent, politisk redaktör). … Gösta

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Abramis Brama, 2014-11-02, 18:39
                      29 svar
                      4 668 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E

Startad av Wilier75, 2022-01-31, 20:35
                      35 svar
                      10 753 visningar