Tips på böcker. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på böcker.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21


    En av våra gamla profiler inom sportfisket har gått ur tiden Nils Erik Eriksson han skrev ju bl a boken "Fisken" från 1978 en väldigt bra bok. Kunskaper om fiskens sinnen, syn, hörsel, lukt, smak, känsel, näringskedjan, födan, tillväxten osv.

    Kommentera


    • #22
      Gäddbibeln med Tobias Fränstam fantastisk bok.

      Kommentera


      • #23
        Boken Fisken i vattnet om fiskars beteende författare Rolf Smedman.

        Kommentera


        • #24
          Fiskelexikon a till ö med författare Olle W Nilsson och Rolf Smedman :-)

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av Piscantur stercore
            Snilledrag, lyckokast och bottennapp • historien om ABU - ett familjeföretags öde.
            Förvisso inte en renodlad fiskebok, men nog måste väl ”ABU bibeln” av Lennart Borgström vara med i listan!
            Förbannat intressant läsning som både förvånar och gör en rent ut sagt förbannad!
            En bok som verkligen rekommenderas!

            Tack!

            Kommentera


            • #26
              Bengt Östeś bok Abborren från sjön till festmåltiden klassiker från 90 talet.

              Kommentera


              • #27
                [QUOTE=Abramis Brama;n169350]Efter att under en period ha köpt lösnummer då och då av Fiskejournalen beslöt jag mig nyligen för att teckna en prenumeration. Jag upptäckte så sent som idag även tidningen Fiske-weekend. Tidigare i höst beställde jag hem böckerna "Mitt fiskeår" av Janne Olsson samt "FISKA - Året Runt - I Alla Vatten" av Kjell-Erik Pettersson.

                Nu söker jag tips om fler böcker att läsa. Det jag söker är böcker i stil med de två ovan nämnda, som ger tips och inspiration på vad jag kan rikta mitt fiske mot året runt. Jag är även intresserad av "faktaböcker" om våra svenska fiskar som tar upp hur och när man kan fiska efter dem. Tacksam för förslag.[
                Hej! Vi anlitade nyligen en målerifirma för våra företagslokaler och var mycket nöjda med resultatet. De var både professionella och flexibla, vilket var viktigt då vi hade specifika krav och stora ytor att täcka. Jag kan varmt rekommendera att kolla in www.maleristockholm.n.nu de erbjuder hög kvalitet och utmärkt kundservice. Det är viktigt att hitta en firma som kan arbeta snabbt och effektivt utan att kompromissa med slutresultatet. Lycka till med renoveringen och hoppas ni hittar en bra lösning!
                /QUOTE]

                Efter att ha köpt lösnummer av Fiskejournalen i flera år, bestämde jag mig nyligen för att teckna en prenumeration, och det har verkligen förändrat mitt fiskeintresse. Jag upptäckte nyligen även tidningen Fiske-weekend, och den gav mig ännu mer inspiration. I höstas beställde jag böckerna *Mitt fiskeår* av Janne Olsson och *FISKA - Året Runt - I Alla Vatten* av Kjell-Erik Pettersson. Båda har gett mig mängder av tips och idéer för fiske året runt.

                Nu söker jag fler liknande böcker som ger inspiration och kunskap om fiske i våra svenska vatten.​
                Senast ändrad av niklaus; 2024-09-28, 14:04.

                Kommentera


                • #28
                  I ett inlägg nämns Waltons Den fulländade fiskaren från 1600-talet. Vi som gillar mete har fortfarande en del att hämta där, och boken är så trevligt skriven att även icke-fiskare bör ha utbyte av den.

                  När jag var ung på 60-70-talen läste jag en del Curt Lindhé. Han skrev mest om abborr- och gäddfiske, och en del är fortfarande läsvärt.

                  Kommentera


                  • #29
                    Tobias Fränstam´s Abborrbibeln som släpps snart.

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av niklaus Visa inlägg

                      Efter att ha köpt lösnummer av Fiskejournalen i flera år, bestämde jag mig nyligen för att teckna en prenumeration, och det har verkligen förändrat mitt fiskeintresse. Jag upptäckte nyligen även tidningen Fiske-weekend, och den gav mig ännu mer inspiration. I höstas beställde jag böckerna *Mitt fiskeår* av Janne Olsson och *FISKA - Året Runt - I Alla Vatten* av Kjell-Erik Pettersson. Båda har gett mig mängder av tips och idéer för fiske året runt.

                      Nu söker jag fler liknande böcker som ger inspiration och kunskap om fiske i våra svenska vatten.​
                      På bokbörsen hemsida kan du hitta väldigt massa bra fynd.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Abramis Brama, 2014-11-02, 18:39
                      29 svar
                      4 652 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Wilier75, 2022-01-31, 20:35
                      35 svar
                      10 711 visningar
                      3 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art
                       
                      Startad av arassara, 2024-10-01, 22:16
                      0 svar
                      121 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg arassara  
                      Startad av EsoXLucius75, 2024-10-10, 17:32
                      0 svar
                      96 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg EsoXLucius75  
                      Arbetar...
                      X