Ursprungligen postat av Petey21
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tips på böcker.
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Abramis Brama Visa inläggEfter att under en period ha köpt lösnummer då och då av Fiskejournalen beslöt jag mig nyligen för att teckna en prenumeration. Jag upptäckte så sent som idag även tidningen Fiske-weekend. Tidigare i höst beställde jag hem böckerna "Mitt fiskeår" av Janne Olsson samt "FISKA - Året Runt - I Alla Vatten" av Kjell-Erik Pettersson.
Nu söker jag tips om fler böcker att läsa. Det jag söker är böcker i stil med de två ovan nämnda, som ger tips och inspiration på vad jag kan rikta mitt fiske mot året runt. Jag är även intresserad av "faktaböcker" om våra svenska fiskar som tar upp hur och när man kan fiska efter dem. Tacksam för förslag.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Abramis Brama Visa inläggEfter att under en period ha köpt lösnummer då och då av Fiskejournalen beslöt jag mig nyligen för att teckna en prenumeration. Jag upptäckte så sent som idag även tidningen Fiske-weekend. Tidigare i höst beställde jag hem böckerna "Mitt fiskeår" av Janne Olsson samt "FISKA - Året Runt - I Alla Vatten" av Kjell-Erik Pettersson.
Nu söker jag tips om fler böcker att läsa. Det jag söker är böcker i stil med de två ovan nämnda, som ger tips och inspiration på vad jag kan rikta mitt fiske mot året runt. Jag är även intresserad av "faktaböcker" om våra svenska fiskar som tar upp hur och när man kan fiska efter dem. Tacksam för förslag.
Kommentera
-
Här har jag hittat jättebra böcker om jakt i afrika, borde väl finnas nått intressant?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av abe Visa inläggHär har jag hittat jättebra böcker om jakt i afrika, borde väl finnas nått intressant?
https://www.bokborsen.se/
Åk du till Afrika och lär dig att kasta spjut och skjuta med pilbåge...
Min yngsta dotter Anna-Lena blev femma i VM i bågskytte när hon var ung..
Old Firehand
Leif Engström
Kommentera
-
En av de bästa fiskeböcker jag läst är "The Compleat Angler" av Izaak Walton och Charles Cotton som är översatt till svenska med förord av Olof Lagercrantz...
"Fishing with Ray Bergman" Edited by Edward C. Janes, Alfred A. Knopf, New York, 1970 tillhör de allra bästa fiskeböcker som skrivits för sportfiskare världen över....
Old Firehand
Leif Engström
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Henke E Visa inläggHöstfisket efter Havsöring är ju verkligen aktuellt nu. Boken Havsöringsguiden Småland-Öland skriven av Pelle Klippinge är riktigt bra.
sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
Inte särskilt aktuellt så här års för en skåning i alla fall…
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Abramis Brama, 2014-11-02, 18:39
|
29 svar
4 668 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg
av Henke E