parabellum: Lätt-Jerk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: Lätt-Jerk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: Lätt-Jerk

Då var det dags att presentera min andra jerk-utrustning. När man stått och kastat med den vanliga utrustningen en längre stund kan det vara skönt att vila ryggen med lite lättare prylar ett tag. Dessutom är det ibland så att gäddan föredrar mindre beten och då är denna utrustningen perfekt.

Pezon & Michel Gunki Yama C-XXH
    Tvådelat spö som är 198cm långt och specificerat för kastvikter mellan 30-80g. Jag kastar väldigt ofta med Buster Jerk II som väger 35g och upplever att det är ganska optimal kastvikt. Det går dessutom fint att kasta Baby Bustrar som väger 25g. Den övre gränsen för kastvikt tycker jag går ungefär vid 60g så det går att kasta vanliga shallow-bustrar vid behov. Spöet fungerar också väldigt bra med swimbaits t.ex. 4-play.
    Spöet är oerhört känsligt och man känner tydligt minsta pet. Trots detta klarar spöet grova Gäddor på ett bra sätt. Detta är ett fantastiskt bra spö!
    BFT Strike 6000L
    En lite billigare lågprofilrulle från CWC-gänget. Väldigt prisvärd rulle med hög utväxling och smidig magnetbroms. Skönt gummihandtag och 6 kul-/rullager.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
988 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 877 visningar