I lördags var jag till Edsbyn igen för den årliga anglingstävlingen, Ullungen även detta år. Brukar ju vara bäst så, folk har en tendens att bli köroduglig under tävlingen..
Som vanligt 2 personer per lag med 10 don. 7 st lag blev det denna gång! Flest antal kilo vinner. De som vinner får*två st Highlander Park och en champagne samt äran att arrangera nästa års tävling.
Anders och Pelle vann förra året så var det nu dom som höll i trådarna.
Totalt kolsvart under borrningen
Samling 06.00 med lottning om vilka platser vardera lag stationerar på. Startskottet 07.00. Borrningen var färdig strax innan, det var lite halvlurigt att hitta på inom rutan i mörkret. Joel och Tony blev anklagad för att ha ett hål utanför rutan, de överklagade till dagens ”Donstol”.. utan framgång. Jubel på isen
Tävlingen skulle bli skrämmande likt förra årets upplaga.. Anders drog första fisken (såklart…… !!) på 1.4kg.
påmörtning
Sjukt nog blev det exakt lika som förra året, otroligt lite fisk och Anders gädda står sig hela dagen. Jocke och Engberg hade ett monster på 1,35 kg under dagen.. den var närmast att hota. Jag kunde bara vara med på tävlingen till 11.00 då jag skulle på dop under de kommande timmarna, bryngel ersatte mig resten av dagen.
Vi hade 1 gädda runt kilot upp innan jag drog, tydligen hade vi en till fällning 10min innan slutsignalen gick. Linan hade rusat men tyvärr spottade den ut mörten och därför gick segern till Anders och Pelle även i år.

Kul att träffa allihop igen men måste fan överväga att ändra sjö nästa gång
Eller så är vi helt odugliga hela högen? Antagligen, med tanke på att Pelle vunnit 2 år i rad så är ja beredd att hålla med

/Emil
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Anders och Pelle vann förra året så var det nu dom som höll i trådarna.
Totalt kolsvart under borrningenSamling 06.00 med lottning om vilka platser vardera lag stationerar på. Startskottet 07.00. Borrningen var färdig strax innan, det var lite halvlurigt att hitta på inom rutan i mörkret. Joel och Tony blev anklagad för att ha ett hål utanför rutan, de överklagade till dagens ”Donstol”.. utan framgång. Jubel på isen
Tävlingen skulle bli skrämmande likt förra årets upplaga.. Anders drog första fisken (såklart…… !!) på 1.4kg.
påmörtningSjukt nog blev det exakt lika som förra året, otroligt lite fisk och Anders gädda står sig hela dagen. Jocke och Engberg hade ett monster på 1,35 kg under dagen.. den var närmast att hota. Jag kunde bara vara med på tävlingen till 11.00 då jag skulle på dop under de kommande timmarna, bryngel ersatte mig resten av dagen.
Vi hade 1 gädda runt kilot upp innan jag drog, tydligen hade vi en till fällning 10min innan slutsignalen gick. Linan hade rusat men tyvärr spottade den ut mörten och därför gick segern till Anders och Pelle även i år.

Kul att träffa allihop igen men måste fan överväga att ändra sjö nästa gång
Eller så är vi helt odugliga hela högen? Antagligen, med tanke på att Pelle vunnit 2 år i rad så är ja beredd att hålla med

/EmilLäs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)