Lustfiske: Tusenbröder på Vomb - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lustfiske: Tusenbröder på Vomb

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lustfiske: Tusenbröder på Vomb

Det är bara att konstatera: vintern är ingen favoritsäsong för mig när det gäller fiske. Det förklarar också frånvaron av inlägg här på sista tiden. I början av januari fanns det ju hopp om att det inte skulle bli någon riktig vinter i år, och istället en lång och bra havsöringssäsong. Men så kom minusgraderna och sedan dess har det inte blivit något fiske alls för min del.

Igår kände jag mig ändå tvungen att stilla abstinensen och hängde på Anders ut till Vombsjön för lite abborrpimpel. Vädret var okej med svaga vindar och till och med lite sol som kikade fram. Men med fisket var det sämre ställt. Antalsmässigt hade vi väl ett okej resultat med 15-20 fiskar per man på ett par timmars fiske, men tyvärr var inga av borrarna större än ett par hekto. Dagens enda fisk av okej storlek blev en mört kring halvkilot (eller möjligen id eller sarv, våra kunskaper kring vitfiskar är något begränsade) som sög i sig en av Anders maggots. Själv tror jag i alla fall att jag gick segrande ur striden om dagens pyttigaste abborre (se bilden), och som det ju heter – man ska vara glad över det lilla.

Samtliga fiskar återutsattes med undantag av några krokskadade små stackare som fick bli mat åt gladan som cirkulerade ovanför oss.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 841 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 322 visningar