lars.lingesten: Thailandsfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lars.lingesten: Thailandsfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• lars.lingesten: Thailandsfiske

Hej igen från Jim.s fiske i Khaolak dag 46

Börjar få svårt att hålla på dagarna därför vi går ut med flera båtar samma dag ibland, så nästa säsong då blir det båtnr istället.
    bara det här med youtube.com Jim.s fiske trolling har gjort oerhört mycket, det kommer bokningar på internet ,vilket ju är trevligt men sen blir det ju också så att vi inte räcker till, så alla som läser detta boka gärna på internet och i god tid , vi erbjuder ju även fiske med bara thaicrew men alla vill inte det det utan dom vill ha någon att prata med, men jag kan lova att det är ingen skillnad på fisket för dom får min Jom som fiskekille och han fisket lika bra som jag,jag brukar säga till dom som frågar vad min uppgift är på båten, svaret är att jag är bara med därför att jag är vacker!!!!!!
    Men nu till fisket idag , Fiskarkillarna säger( Foolmoon no good fishing )men dom som bara är här i 2 veckor kan ju inte vänta så det är bara att säga som det är , vi försöker så får vi se vad som händer, trollade nära kusten ända ned till bergväggen slutade och det onda ögat som jag kallar det var framme, det är en bergsformation som ser ut som ett ansikte med väldigt hög panna och två ögon och en stor näsa som blänger på dig och om man blänger tillbaka lika ilsket som han gör så då får man fisk, och idag så såg vi en stor fisk strax utanför gubben men itifan ville den hugga inte, så småningom fick finnen 1 doradoo så dom såg ju att det fanns fisk iallafall där ute , då finnen fick upp sin fisk så sa Lydia att hon ville prova med bäckfisk så när vi kom till nästa plats så fick dom byta plats i båten och jag betade bläckfisk på hennes spö och bara efter ett halvt varv så fick hon hugg men hon var inte van vid rullen så när vi så småningom fått allt på rätt köl så kunde hon landa en dorado. och det gick inte att miste på glädjen i hennes tjut när fisken kom i båten, det finns inget roligare att se än när deras förväntningar blir verklighet.
    så vi gick hem med 2 fiskar i båten och sen väl hemma så skulle vi gå på marknaden för lite snack med några vänner och telefonen gick varm och sen dök Roger & Noi upp från Kopajam upp och sen Lelle & Ola och sen Heinz&Kicki,Hans&Katarina och några flera så därför blir det en sen rapport och imorgon så ska jag ut med 2 killar men det är en ny dag så vi får se vad som händer då.

Harebra

Lasse

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 269 visningar