Morten Opsahl: Ismeite 6 og 7 Februar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Morten Opsahl: Ismeite 6 og 7 Februar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Morten Opsahl: Ismeite 6 og 7 Februar

Det har gått 3 uker siden sist fisketur, så nå var det jaggu på tide å komme seg utpå isen igjen. Yr meldte 1 - 2 m/s og det så ut til å bli en knalldag på isen. Det skal sies at det blåste aldri mindre enn 5 m/s, og at gjedda var veldig vrien å få. 4 fisker ble det den dagen, men ingen store..

Alt i alt en møkkadag. Pulk, ryggsekk og votter lettet fra bakken i kastene, jeg hørte ikke bjellene når det runna, så måtte konse 100% på stengene hele dagen pluss at hullene føyket igjen hvert femte miniutt. Kaffen smakte i midlertid bedre enn noen gang
    Dagen etter var det perfekt gjeddevær. Det luktet storfisk lang vei, og det tok ikke lang tid før dagens første fisk lå på isen.

Det var ei fin gjedde med litt spesielle tegninger. 98 cm lang og 7260 gram. Bra start på dagen!

Noen timer senere kom denne på 94 cm opp av hullet. Veide den ikke. ca 6 kg..

Jeg hadde tatt inn alle stengene untatt en da det runna i halv 5 tia. Fisken dro ikke ut mye sene. "snipe" tenkte jeg og lappet til. Til min store overraskelse var det større saker..

107 cm lang og bra kondisjon i likhet med de andre Steinsfjordgjeddene tatt på isen i vinter..

9460 gram. Deilig! Denne har heller ikke vært på isen før som jeg vet om..

Blir vel noen dager til med fiske før jeg tar neste pause... Hadde vært moro å kommet over 10 kg igjen..

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    PB
    Gjedde 9540 gr
    Sik 1800 gr
    Ørret 5720 gr
    Røye 2505 gr
    Abbor 1290 gr

www.mortenopsahl.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 261 visningar